• 🔊 Sponsor - Sohbet'in yeni adı Haylaz.NET açıldı. Sen de hemen aramıza katılmak için TIKLA 📌
  • 🔊 Sponsor - Türkiye'nin resmi mobil sohbet sitesi Mobil.Gen.TR açıldı! Tüm mobil cihazlardan giriş yapmak için TIKLA 📌

  • IRCForumlari.Gen.Tr Türkiye'nin Güncel IRC Forum Sitesi
    IRCForumlari.Gen.Tr IRC Forum sitesine katılım zahmetsiz ve ücretsizdir.
    Konu içeriğini görebilmek için lütfen üye olun. Aksi taktirde içeriği göremezsiniz.
  • Değerli ziyaretçilerimiz;

    Türkiye'nin en yeni, gelişmiş, özgün ve güvenli bilgi ağına hoşgeldiniz! Şimdiye dek internet dünyasında bir çok başarı elde etmiş projeye imza attık "IRCForumlari.Gen.TR" bunlara en yakın örnek diyebiliriz. Son olarak ta IRCForumlari.Gen.Tr siz değerli kullanıcılarımız ile buluşturmanın mutluluğu içerisindeyiz. Sizde bu MEGA ve Stabil projenin bir parçası olmak isterseniz kolayca bize katılabilirsiniz. Saygılarımızla. IRCForumlari.Gen.TR

Beş milyonerin öldüğü faciayla ilgili akıllara durgunluk verecek iddia: 'Öldürmeyi planlamıştı' Arkadaşı dört yıl önce adeta yalvarmış!

[IF] Konu Bilgileri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Dünyadan Haberler kategorisinde Hera tarafından oluşturulan Beş milyonerin öldüğü faciayla ilgili akıllara durgunluk verecek iddia: 'Öldürmeyi planlamıştı' Arkadaşı dört yıl önce adeta yalvarmış! başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 10 kez görüntülenmiş, 0 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Dünyadan Haberler
Konu Başlığı Beş milyonerin öldüğü faciayla ilgili akıllara durgunluk verecek iddia: 'Öldürmeyi planlamıştı' Arkadaşı dört yıl önce adeta yalvarmış!
Konbuyu başlatan Hera
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan Hera

Hera

Gümüş Üye
Katılım
6 Şub 2022
Mesajlar
9,821
Tepkime puanı
0
Puanları
0

İtibar:

Derleyen: Sevin Turan Fotoğraflar: Alamy ve AP Oluşturulma Tarihi: Haziran 07, 2025 13:12Titanic gemisinin batığına 2023 yılında düzenlenen Titan dalışında, organizasyonu yapan OceanGate CEO'su Stockton Rush'ın da aralarında olduğu beş milyoner hayatlarını kaybetmişti. Yakın zamanda raflarla buluşan bir kitap, faciayla ilgili akıllara durgunluk verecek bir iddiayı manşetlere taşıdı.
Haberin DevamıTakvimler 18 Haziran 2023 tarihini gösterirken, OceanGate CEO'su Stockton Rush, İngiliz milyarder Hamish Harding (58), Pakistanlı iş insanı Shahzada Dawood (48), oğlu Suleman Dawood (19) ile Fransız kâşif ve Titanic uzmanı Paul-Henri Nargeolet (77), çok heyecan verici bir yolculuğa çıktı.OceanGate'in ürettiği Titan denizaltısına binen ekip, Titanic batığını kendi gözleriyle görebilmek için Atlas Okyanusu'nun kuzeyindeki karanlık sularda yavaş yavaş alçalmaya başladı.Dalışın 105'inci dakikasında destek gemisi Polar Prince ile bağlantısı kopan Titan, radarlardan kayboldu.Sonraki dört gün tüm dünya nefesini tutup Newfoundland'ın güneydoğusunda gerçekleşen uluslararası arama kurtarma çalışmalarını takip etti.Haberin DevamıTitan'ın içindeki oksijen hızla azaldığından, ekipler zamanla yarışıyordu. Çalışmaları uzaktan izleyen bir kişi ise denizaltının infilak ettiğini ve hayatta kalan olmadığını üzülerek tahmin ediyordu. O kişi, Rush'ın yakın arkadaşlarından biri olan Karl Stanley'di.Nitekim, 22 Haziran günü ABD Sahil Güvenlik birimlerinden yapılan açıklamada, Titan'ın Polar Prince'le bağının koptuğu noktada infilak ettiği ve denizaltıdaki herkesin hayatını kaybettiği bildirildi."EGOSU O KADAR BÜYÜKTÜ Kİ…"Tüyler ürperten gerçek, Matthew Gavin Frank'in kaleme aldığı ve geçtiğimiz günlerde raflarla buluşan "Submersed: Wonder, Obsession and Murder in the World of Amateur Submarines" isimli kitap sayesinde ortaya çıktı.Gözden KaçmasınTürk Donanması'nın gözbebeği olacak uçak gemisi dünya basınında: 'Savunma alanında stratejik özerklik'Haberi görüntüleDaily Mail'in haberine göre, ticari denizaltılar konusunda uzman olan Stanley, Frank'e Rush'ın dalışı organize etme amacının sadece Titanic'in batığını dolaşmak olmadığını, ünlü CEO'nun orada ölmek istediğini söyledi.Multimilyoner mühendisin intihara meyilli olduğunu ve kendisini dünyanın en ünlü batığının hikâyesine dahil etmek için elinden geleni yaptığını belirten Stanley, "Rush'ın egosu o kadar büyüktü ki bu hikâyenin önemli bir karakteri olabilmek için ölmeye ve öldürmeye hazırdı. Titanic'in batığında ölmek istiyordu. Ne kadar dikkat çekici olursa o kadar iyi olacaktı. Sadece dört varlıklı insanı katledip bu esnada milyon dolar kazanmakla kalmadı. O beş kişinin her biri Titanic mitolojisinin bir parçası haline geldi" ifadelerini kullandı.Haberin DevamıStanley ile Frank arasındaki bu diyalog, Titan denizaltısının Atlas Okyanusu'nun kuzeyinde beş kişiye mezar olmasından 12 gün sonra yaşandı. Frank'e WhatsApp üzerinden bir mesaj gönderen Stanley, Rush'ın denizaltının başına tam olarak böyle bir felaket geleceğini bilerek yola çıktığını yazdı.Rush'ın Titan denizaltısının Titanic'e indikten sonra geri dönememesini önceden planladığını bu sayede tarih kitaplarına geçmeyi hedeflediğini öne süren Stanley, "Rush iyi bir mühendisti. Dikkat çekici bir biçimde ölme konusunda yeni bir standart belirledi" ifadelerini kullandı.Gözden KaçmasınWagner, Mali'den çekildiğini duyurduHaberi görüntüle"MİLYARDERLER İÇİN BİR FARE KAPANI"Stanley'nin aktardığına göre, Rush'ın denizaltıyı Titan olarak adlandırması bile manidardı. Rush, bu ismi seçerken, yazar Morgan Robertson'ın 1898'de yayımlanan uzun hikâyesi 'Futility'den (Beyhudelik) ilham almıştı. 'Futility', Atlas Okyanusu'nun kuzeyinde bir buzdağına çarpıp batan bir gemiyi anlatıyordu. Titanic felaketinden 14 yıl önce yayımlanan bu hikâyenin gerçek olaylarla benzerliği, sonradan çok ses getirmişti.Haberin DevamıStanley, Titanic'in folklorunun bir parçası olmak isteyen Rush'ın sadece kendi hayatını sonlandırmaktan daha çarpıcı bir yol aradığını bu nedenle "cinayet silahı olarak bile bile 'beyhude' bir araç inşa ettiğini ve bu araca Titanic'i hatırlatan bir isim seçtiğini" vurguladı. Stanley, Rush'ın Titan denizaltını "milyarderler için bir fare kapanı" olarak tasarladığını sözlerine ekledi.Rush'ın intihar projesinin bir parçası olarak denizaltıdakileri öldürmek istediğine gerçekten inanıp inanılmadığı da sorulan Stanley, hiç tereddüt etmeden, "Bunun olduğunu biliyorum" dedi.
Titan'da hayatını kaybedenlerden Paul-Henri NargeoletHaberin DevamıHER ŞEYİ DÖRT YIL ÖNCE GÖRÜP SÖYLEMİŞTitan felaketinden dört yıl önce Stanley, Rush'ın denizaltılarından birinin Bahamalarda gerçekleştirilen test dalışına katılmıştı. Stanley ve Rush'ın yanı sıra iki kişi daha Titanic'in de bulunduğu 3.800 metre derinliğe dalmıştı.Bu dalıştan bir gün sonra Rush'a bir e-posta gönderen Stanley, önemli gördüğü güvenlik sorunlarıyla ilgili önemli uyarılarda bulundu.Özellikle saatler süren iniş boyunca her 3-4 dakikada bir duyulan silah patlaması benzeri seslere dikkat çeken Stanley, denizaltının suyun basıncı altında ezilmesinden kaynaklandığından endişelendiğini belirtti ve şu ifadeleri kullandı:"Dün duyduğumuz sesler sorunlu bir bölgenin yoğun baskılar altında ezilmesine/hasara uğramasına benziyordu. Seslerin yoğunluğuna ve sürekli devam etmesine bakılırsa, gövdede bir yerin kırıldığını ya da süngerleştiğini söyleyebiliriz."Haberin DevamıGözden KaçmasınMusk'ın Trump'a yönelik 'Epstein Adası' iddiaları sonrası Demokratlardan ilk hamle: Dosyaların gizliliğini kaldırtmak için harekete geçtilerHaberi görüntüleStanley, Rush'tan bu sorun araştırılana dek özellikle ödeme yapan yolcuların katılacağı dalışları ertelemesini de rica ederek, "Bence bu sene Titanic dalışları konusunda ilerlememelisin. Bunu yapman egonun insanların yapılamaz dediği şeyi yapma isteğine ve kendi yaratımının baskılarına boyun eğmek olur" diye yazdı.UYARILARI ADETA YOK SAYMIŞRush ise Stanley'e oldukça sert bir yanıt vererek, fikirlerini kendine saklamasını, dalışa davet edilmesinin sebebinin Titan'ın tasarımı ya da güvenliği konusunda geri bildirim vermek olmadığını vurguladı.Rush, "Tecrübene ve birçok konudaki tavsiyelerine değer veriyorum ama karbon fiber basınçlı gövdeler konusunda değil. Umarım tamamen bilgi sahibi olmadığın konularda fikirlerini dile getirmeden önce iki kez düşünürsün" ifadelerini kullandı.
Rush (solda) ve denizaltı pilotu Randy HoltAncak geri adım atmayı reddeden Stanley, Rush'a yaşanacak felaketin boyutlarını anlatan bir e-posta daha gönderdi. Arkadaşına en kötü senaryoyu göz önünde bulundurması için adeta yalvaran Stanley'nin endişeleri dört yıl sonra tüm dünyanın gözleri önünde gerçek oldu.Yaşanan faciayı, "Karbon fiber tüp iflas etmişti" sözleriyle özetleyen Stanley, "Stockton, çok sayıda insanı Titanic batığına indirmeye takmıştı ve diğer tüm kararlar ikincil önemdeydi. Bir malzeme olarak karbon fibere olması gerekenden fazla güveniyordu. Yatırımcılardan gelen mali baskılar da vardı. Bu facia Titanic'e düzenlenen 14'üncü dalıştı. Ben Stockton'a dalışları ticarileştirmeden önce en az 50 dalış yapmasını tavsiye etmiştim. Beni dinlemeliydi" ifadelerini kullandı."TÜM AMACI PARA KAZANMAKTI"Kazanın ardından OceanGate'teki meslektaşları Rush'ın keşif merakını öven açıklamalar yaptı. Ancak kısa süre sonra Rush'ın denizaltının güvenli olmadığına dair uyarılara kulak tıkadığı ve yaşanan felaketin öngörülebilir olduğu ortaya çıktı.Örneğin OceanGate'in eski yöneticilerinden David Lochridge, Seattle Bölge Mahkemesi'ne sunduğu bir dilekçede, Rush'ı Titan'ın güvenliği konusunda uyardığı için 2018'de işinden kovulduğunu belirtti. Lochridge daha sonra yapılan soruşturmada verdiği ifadede, "Şirketin tüm amacı para kazanmaktı. Bilime çok az alan ayrılmıştı" ifadelerini kullandı.Gözden KaçmasınPatlamaya hazır bir sadakat krizi! Trump ve Musk arasında sıkışıp kalan isim: Katie MillerHaberi görüntüleGeçen yıl yapılan soruşturmada Stanley de ifade verdi. Stanley, Rush'ın ne yaptığının farkında olduğunu ve riskli girişiminin sonunun ölümle bitmesini problem etmediğini belirterek, "Nihayetinde böyle bir şey olacağını ve sorumlu tutulmayacağını biliyordu. Ancak amacı tüm ünlü akrabalarından daha ünlü olmaktı" dedi.Stockton Rush, ABD Bağımsızlık Bildirgesini imzalayan Richard Stockton ve Benjamin Rush'ın torunu olduğunu iddia ediyordu. Rush ayrıca Titanic't hayatını kaybeden Isidor ve Ida Straus'la da evlilik yoluyla akrabaydı.Stockton Rush uzay girişimleri başarısız olunca gözünü okyanuslara dikmiş ve 'Denizlerin Elon Musk'ı olmak için yola çıkmıştı. Princeton Üniversitesi mezunu bir uzay ve havacılık mühendisi ve pilot olan Rush OceanGate Expeditions şirketini 2009 yılında kurdu. Şirket 2021 yılında Titanic turlarına başladı. Tura katılanlar 1912'de ilk yolculuğunda okyanusun dibini boylayan geminin batığını ziyaret edebilmek için kişi başı 250.000 dolar ödeme yapıyordu. Felaketin ardından OceanGate tüm operasyonlarını durdurdu.
Haberle ilgili daha fazlası:#Oceangate#Titan#Stockton Rush

68440b721f20a2984e65cb9b.jpg


684409401f20a2984e65cb94.jpg


6843f6711f20a2984e65cb18.jpg


684405aa1f20a2984e65cb81.jpg


6843dacd1f20a2984e65cab1.jpg


684407591f20a2984e65cb8b.jpg


6843fb831f20a2984e65cb38.jpg


684408921f20a2984e65cb92.jpg


6843d5c2382339c6a07094dd.jpg


Bu Haber Hurriyet.com.tr'den Alıntılanmıştır. Kaynak: Hürriyet - Haber, Son Dakika Haberler, Güncel Gazete Haberleri