- Katılım
- 24 May 2020
- Mesajlar
- 45
- Tepkime puanı
- 5
- Puanları
- 0
İtibar:
Medium, ABD merkezli çevrimiçi sosyal ağ platformudur. Blog formatında faaliyet gösteren bir sosyal medya ağıdır. A Medium Corporation tarafından geliştirilmiştir.
Medium, Twitter sosyal ağındaki “140 karakter” sınırlamasından bağımsız yazı/belge yayınlanabilmesi amacıyla geliştirilmiştir. Platform amatör ve profesyonel kullanıcıların yayınlar paylaşabildiği “blog sunucusu hizmeti sunar. Her kullanıcı Medium’ da karakter sınırlaması olmadan makale yayınları yapabilir. Platformun özel blogları ve alanlarında profesyonel yayıncıları bulunur.
Platform kendisini, Twitter’ın karakter sınırlamasından bağımsız yapısı ve Blogger’ın herkesin kendi web sitesinin olmadığı hali olarak tanımlıyor. Medium, diğer sosyal ağlardaki gibi kişi ekleme/takip özelliğine sahip değildir. Medium’ da takip “koleksiyonlar” için yapılıyor.
Platformda reklam vb. uygulamalara yer verilmiyor. Ücretli profesyonel yazar/gazeteciler bulunuyor. Ayrıca daha amatör yayıncılar için farklı iş modelleri sunuyor.
Medium politikası gereğince hedef kitlesini/pazarını büyütmeye odaklanmıyor. Bunun yerine her okuyucunun blog yayınlarında daha uzun süreler harcamalarını hedefliyor. Ayrıca profesyonel editör ve yazarların bulunduğu bir bölüm oluşturdu. Bazı profesyonellerle de “yüklenici” olarak anlaşmalar sağladı.
Medium, Çin, Vietnam ve Mısır’da yasaklanmıştır. Malezya ve Arnavutluk tarafından da bir dönem erişim engellemesine maruz kalmış ancak daha sonra bu engelleme kaldırılmıştır.
2016’da içerik entegrasyon hizmeti sağlayıcısı Embedly’yi satın aldı. 2017 yılında ücretli abonelik sistemi aktif edildi. Kullanıcılar, ücretsiz Medium hesaplarını “upgrade” planlarıyla yükselterek, platformdaki her yayına sınırsız erişebiliyor.
2017’de platformdaki “tavsiye düğmesi” özelliği yerine “alkış” özelliği kullanılmaya başlandı. Alkış özelliği sayesinde kullanıcılar, bir yayın için birden fazla kez “alkış/beğeni” sunabiliyor. Platform alkış özelliğiyle, okuyucunun bir yayından ne kadar memnun kaldığını daha net ifade edebilmesini sağlamayı hedefliyor. A Medium Corporation, 2021’de sosyal tabanlı e-kitap şirketi Glose şirketini bünyesine kattı.
Medium, Twitter sosyal ağındaki “140 karakter” sınırlamasından bağımsız yazı/belge yayınlanabilmesi amacıyla geliştirilmiştir. Platform amatör ve profesyonel kullanıcıların yayınlar paylaşabildiği “blog sunucusu hizmeti sunar. Her kullanıcı Medium’ da karakter sınırlaması olmadan makale yayınları yapabilir. Platformun özel blogları ve alanlarında profesyonel yayıncıları bulunur.
Platform kendisini, Twitter’ın karakter sınırlamasından bağımsız yapısı ve Blogger’ın herkesin kendi web sitesinin olmadığı hali olarak tanımlıyor. Medium, diğer sosyal ağlardaki gibi kişi ekleme/takip özelliğine sahip değildir. Medium’ da takip “koleksiyonlar” için yapılıyor.
Platformda reklam vb. uygulamalara yer verilmiyor. Ücretli profesyonel yazar/gazeteciler bulunuyor. Ayrıca daha amatör yayıncılar için farklı iş modelleri sunuyor.
Medium politikası gereğince hedef kitlesini/pazarını büyütmeye odaklanmıyor. Bunun yerine her okuyucunun blog yayınlarında daha uzun süreler harcamalarını hedefliyor. Ayrıca profesyonel editör ve yazarların bulunduğu bir bölüm oluşturdu. Bazı profesyonellerle de “yüklenici” olarak anlaşmalar sağladı.
Medium, Çin, Vietnam ve Mısır’da yasaklanmıştır. Malezya ve Arnavutluk tarafından da bir dönem erişim engellemesine maruz kalmış ancak daha sonra bu engelleme kaldırılmıştır.
Medium tarihçesi
Medium 2012 yılında kullanıma sunulmuştur. Twitter kurucu ortağı ve eski CEO’su olan Evan Willams tarafından geliştirilmiştir. Geliştirilme amacı, Twitter’ın ilk dönemlerindeki“140 karakter” sınırlamasından bağımsız paylaşım yapılmasını sağlamaktır. Twitter’da karakter sınırlaması 240’a çıkartılmış olsa da Medium’un sınırsız karakter sınırlaması bulunuyor.2016’da içerik entegrasyon hizmeti sağlayıcısı Embedly’yi satın aldı. 2017 yılında ücretli abonelik sistemi aktif edildi. Kullanıcılar, ücretsiz Medium hesaplarını “upgrade” planlarıyla yükselterek, platformdaki her yayına sınırsız erişebiliyor.
2017’de platformdaki “tavsiye düğmesi” özelliği yerine “alkış” özelliği kullanılmaya başlandı. Alkış özelliği sayesinde kullanıcılar, bir yayın için birden fazla kez “alkış/beğeni” sunabiliyor. Platform alkış özelliğiyle, okuyucunun bir yayından ne kadar memnun kaldığını daha net ifade edebilmesini sağlamayı hedefliyor. A Medium Corporation, 2021’de sosyal tabanlı e-kitap şirketi Glose şirketini bünyesine kattı.