- Katılım
- 24 May 2020
- Mesajlar
- 45
- Tepkime puanı
- 5
- Puanları
- 0
İtibar:
Sosyal medya devi Twitter, bir süre önce içerik oluşturucularına reklam gelirlerinden bir pay vermeye başlamıştı. Ancak şimdi, bu gelir modelinde bazı kritik güncellemeler gerçekleştirildi. İşte detaylar
Sosyal medya devi olan X veya önceki adıyla Twitter, reklam gelirlerini artık daha geniş bir kitle ile paylaşacak. Bu, platformdaki küçük ölçekli içerik üreticileri için oldukça büyük bir fırsat anlamına geliyor.
X'in CEO'su Elon Musk'un açıklamalarına göre ödemeler, sadece doğrulanmış hesapların gösterimleri üzerinden hesaplanacak. Bunun temel sebebi, botlar tarafından gerçekleştirilen yapay görüntülenmelerin engellenmeye çalışılması. Yani sadece X Premium hesaplarından elde edilen gösterimlerden gelir elde edilebilir.
Haziran ayında X, doğrulanmış içerik üreticilerine yapılan reklam gösterimleri için ödeme yapacaklarını duyurmuştu. İlk ödeme bloğunun toplamda yaklaşık 5 milyon dolar olacağı belirtildi. Elon Musk bu konuda, "Sadece doğrulanmış kullanıcılara yapılan reklam gösterimlerinin ödemesi yapılacak" şeklinde bir açıklama yapmıştı.

Sosyal medya devi olan X veya önceki adıyla Twitter, reklam gelirlerini artık daha geniş bir kitle ile paylaşacak. Bu, platformdaki küçük ölçekli içerik üreticileri için oldukça büyük bir fırsat anlamına geliyor.
Reklam Geliri Paylaşımı için Yeni Eşikler
X, para kazanma şartlarını esnetiyor. Son yapılan resmi duyuruya göre reklam geliri paylaşımı için gereken uygunluk eşiği 15 milyon gösterimden 5 milyon gösterime düşürüldü. Aynı zamanda, yapılabilecek minimum ödemeler de 50 dolardan 10 dolara kadar indirildi.
X'in CEO'su Elon Musk'un açıklamalarına göre ödemeler, sadece doğrulanmış hesapların gösterimleri üzerinden hesaplanacak. Bunun temel sebebi, botlar tarafından gerçekleştirilen yapay görüntülenmelerin engellenmeye çalışılması. Yani sadece X Premium hesaplarından elde edilen gösterimlerden gelir elde edilebilir.
Gösterimlerin Önemi
Bir tweet'in toplam kaç kez görüntülendiği ya da etkileşim aldığı, reklam veren markalar için hayati bir bilgi. Kullanıcılar bir tweet'le direkt olarak etkileşimde bulunmasalar bile, bu gösterim sayısı reklam verenlere kitlelerinin ne kadarına ulaştıkları hakkında önemli bilgiler sunuyor.
Haziran ayında X, doğrulanmış içerik üreticilerine yapılan reklam gösterimleri için ödeme yapacaklarını duyurmuştu. İlk ödeme bloğunun toplamda yaklaşık 5 milyon dolar olacağı belirtildi. Elon Musk bu konuda, "Sadece doğrulanmış kullanıcılara yapılan reklam gösterimlerinin ödemesi yapılacak" şeklinde bir açıklama yapmıştı.