- Katılım
- 12 Tem 2025
- Mesajlar
- 633
- Tepkime puanı
- 216
- IFGT Puan
- 33
Renault Clio’nun altıncı nesli geliyor: Hibrit motor, LPG’li Eco-G seçeneği, gelişmiş güvenlik sistemleri ve modern tasarımıyla 2026’da satışta.
Renault’nun efsanevi modeli Clio, altıncı nesliyle sahneye çıktı. Fransız markanın bugüne kadarki en büyük değişimi geçiren yeni Clio, tasarımından motor seçeneklerine kadar birçok noktada yenilendi.
Ön tarafta Renault logosunu tekrarlayan küçük desenler dikkat çekerken, gizlenmiş arka kapı kolları Clio’nun klasik imzası olmaya devam ediyor.
Boyutlar da selefine göre biraz büyümüş durumda. Uzunluk 4.116 mm’ye, genişlik 1.768 mm’ye ve dingil mesafesi 2.591 mm’ye çıkmış. Bu da hem daha dengeli bir görünüm hem de daha geniş bir yaşam alanı sağlıyor.
Arka koltuklarda daha fazla diz mesafesi sunuluyor, bagaj hacmi ise motor tipine göre 391 litreye kadar çıkabiliyor. Ayrıca yükleme eşiğinin 40 mm alçaltılması, valiz yerleştirmeyi kolaylaştırıyor. Ön bölümde iki USB-C girişi ve kablosuz şarj ünitesi yer alırken, arka yolcular için 12V priz bulunuyor.
Daha uygun fiyatlı bir seçenek olarak 115 beygirlik 1.2 litrelik TCe motor ve 120 beygirlik LPG’li Eco-G versiyonu da sunulacak. Türkiye’de özellikle LPG’li seçeneğin ilgi görmesi bekleniyor.
Ayrıca direksiyon üzerindeki özel bir düğmeyle beş güvenlik sistemi aynı anda kapatılabiliyor.

Renault’nun efsanevi modeli Clio, altıncı nesliyle sahneye çıktı. Fransız markanın bugüne kadarki en büyük değişimi geçiren yeni Clio, tasarımından motor seçeneklerine kadar birçok noktada yenilendi.

Daha Dinamik Bir Tasarım
Yeni Clio, B segmentinde yer almasına rağmen adeta bir üst sınıf otomobil havası veriyor. Daha eğimli tavan çizgisi, büyük spoyler, bölünmüş LED stoplar ve keskin hatlara sahip farlarla güçlü bir görünüm kazandırıyor.
Ön tarafta Renault logosunu tekrarlayan küçük desenler dikkat çekerken, gizlenmiş arka kapı kolları Clio’nun klasik imzası olmaya devam ediyor.

Boyutlar da selefine göre biraz büyümüş durumda. Uzunluk 4.116 mm’ye, genişlik 1.768 mm’ye ve dingil mesafesi 2.591 mm’ye çıkmış. Bu da hem daha dengeli bir görünüm hem de daha geniş bir yaşam alanı sağlıyor.

Modern ve Teknolojik İç Mekân
İç mekânda, tamamen elektrikli Renault 5’in etkileri görülüyor. Üst donanımlarda 10,1 inçlik çift ekranlı kokpit bulunurken, eski dikey tablet ekran tarihe karışmış. Minimalist yaklaşıma rağmen temel işlevler için fiziksel düğmeler korunmuş.
Arka koltuklarda daha fazla diz mesafesi sunuluyor, bagaj hacmi ise motor tipine göre 391 litreye kadar çıkabiliyor. Ayrıca yükleme eşiğinin 40 mm alçaltılması, valiz yerleştirmeyi kolaylaştırıyor. Ön bölümde iki USB-C girişi ve kablosuz şarj ünitesi yer alırken, arka yolcular için 12V priz bulunuyor.
Hibrit ve LPG’li Motor Seçenekleri
Yeni Clio’da dizel motorlara veda ediliyor. Yerine E-Tech tam hibrit sistem geliyor. Atkinson çevrimli 1.8 litrelik benzinli motor, iki elektrik motoruyla birlikte 160 beygir güç üretiyor. 0-100 km/s hızlanması 8,3 saniye olan araç, şehir içi yolculukların %80’ini elektrikle yapabiliyor. Ortalama yakıt tüketimi 3,9 lt/100 km’ye kadar düşüyor.
Daha uygun fiyatlı bir seçenek olarak 115 beygirlik 1.2 litrelik TCe motor ve 120 beygirlik LPG’li Eco-G versiyonu da sunulacak. Türkiye’de özellikle LPG’li seçeneğin ilgi görmesi bekleniyor.

Güvenlik ve Sürüş Destek Sistemleri
Yeni Clio, makyajlı versiyondan alınan 29 farklı sürüş destek sistemiyle geliyor. Adaptif hız sabitleyici, Acil Durum Durdurma Asistanı, “Safety Score” ve “Safety Coach” gibi sistemler sürüş güvenliğini artırıyor.
Ayrıca direksiyon üzerindeki özel bir düğmeyle beş güvenlik sistemi aynı anda kapatılabiliyor.

Çıkış Tarihi
Yeni Renault Clio, Evolution, Techno ve Esprit Alpine paketleriyle 2026’da satışa çıkacak. Fiyatlar henüz açıklanmadı ancak Türkiye’de Eco-G versiyonun öne çıkması bekleniyor.