Üst Alt
  • Cevap yazabilmek için lütfen kayıt olun ya da giriş yapın. Foruma giriş yaparak veya kayıt olarak tüm özelliklere erişebilirsiniz.

40 bin lira maaşla eleman bulamadılar, İran'dan getirdiler

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Sedh
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
40 bin lira maaşla eleman bulamadılar, İran'dan getirdiler

Sedh

Diamond Member
Elmas üye
Katılım
4 Haz 2020
Mesajlar
32,679
Tepkime puanı
10
Hakkari'de yerli çoban bulamayan besiciler, İran'dan 6 çoban getirdi. 40 bin TL aylık alacak olan İranlı çobanlar, 5 ay boyunca merada hayvan otlatıp, bakımlarını üstlenecek.
Haberin DevamıBesiciler, özellikle ilkbahar ve yaz mevsimlerinde yerli çoban bulamıyor. Çözüm için harekete geçen Yüksekova ilçesi Karabey köyündeki besiciler, komşu İran'dan çoban getirmeye başladı. Her birine aylık 40 bin TL ücret verip, yemek masraflarını karşılayan besicilerin teklifi kabul eden 6 İranlı çoban, 7 bin hayvanlı sürüyü 5 ay boyunca merada otlatacak.'BÜYÜK SIKINTI YAŞANIYOR'Yüksekova Ziraat Odası Başkanı Perviz Geçirgen, ilçedeki gençlerin çalışmak için batı illerine gittiğini, bu nedenle yerli çoban bulunamadığını belirterek, "Bölgemiz, tarım ve hayvancılık bölgesi. Buradaki gençler çalışmak için batı illerine gidince son 2 yıldır yerli çoban bulamıyoruz. Çoban konusunda büyük sıkıntılar yaşanıyor. Bu konuda çiftçilerimiz bize başvuru yapıyorlar, biz de İran'dan çoban getirttik. Çobanların her birine aylık 40 bin TL ödenecek. Sosyal hakların geliştirilmesi konusunda iyileştirme yapılabilirse, buradaki insanlarımız da metropol kentlere göç etmemiş olurlar. Hiç olmazsa burada hayvanlarına bakmış olacaklar. Hayvanların gelişmesine de katkı sunarlar. İranlı çobanlar, bu bölgeyi fazla bilmedikleri için zorluk çekiyor ama kısa sürede alışıyorlar. Yerli çoban olsa daha iyi olurdu" dedi. (DHA)
Haberle ilgili daha fazlası:#Hakkari#İran#Çoban

6620c9d2d86f2d0450131d73.jpg


Bu Haber Hurriyet.com.tr'den Alıntılanmıştır. Kaynak: https://hurriyet.com.tr/
 
Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. 5651 sayılı kanunun 8. maddesi ve T.C.K'nın 125. maddesine göre; ircforumlari.gen.tr olan forum sitemize eklenen içeriklerden, içeriği ekleyen kullanıcı sorumludur. Kullanıcı bazlı herhangi bir telif hakkından ircforumlari.gen.tr sitesi ve site yetkilileri sorumlu değildir. Telif hakkı kapsamında bulunan içerikler ile ilgili hukuksal bildirimleriniz için buradan iletişime geçebilirsiniz. ircforumlari.gen.tr yönetimi size en geç 48 saat içerisinde dönüş yapacaktır.
Geri