Akılalmaz istek! 112'ye gelen telefon 'pes' dedirtti... Personel duyduklarına inanamadı

  • Konbuyu başlatan Sedh
  • Başlangıç tarihi
  • Cevaplar : 0
  • Görüntüleme : 28

IFGENTR Konu Bilgileri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Güncel Haber kategorisinde Sedh tarafından oluşturulan Akılalmaz istek! 112'ye gelen telefon 'pes' dedirtti... Personel duyduklarına inanamadı başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 28 kez görüntülenmiş, 0 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Güncel Haber
Konu Başlığı Akılalmaz istek! 112'ye gelen telefon 'pes' dedirtti... Personel duyduklarına inanamadı
Konbuyu başlatan Sedh
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan Sedh

Sedh

IFGT Süper Moderatör
Katılım
4 Haz 2020
Mesajlar
32,187
Tepkime puanı
10
IFGT Puan
38
İrem GÜNEYBAZ/ANTALYA, (DHA)- Oluşturulma Tarihi: Nisan 06, 2025 10:43Antalya İl Ambulans Servisi Başhekimi Münevver Kurt, 112'ye gelen gereksiz çağrıların acil müdahale gerektirecek vakaların önüne geçtiğini belirterek, “'Ambulans kiralamak istiyorum, kız arkadaşıma evlenme teklif edeceğim. Panik atak hastasıyım, ambulans beni havaalanına yetiştirebilir mi' şeklinde talepler alıyoruz" dedi.
Haberin Devamı112 Acil Çağrı Merkezi, hayati tehlike taşıyan acil durumlar için hizmet veriyor. Ancak merkeze gelen bazı çağrılar, acil durumlarla ilgisi olmayan taleplerden oluşuyor. Yetkililer hattı meşgul eden çağrıların, acil müdahale gerektirecek olayların önüne geçtiğini ve kişilerin hayatına mal olabileceğini söyledi.24 SAAT HİZMET VERİYORLAR112 Acil Çağrı Merkezi'nin 24 saat hizmet verdiğini söyleyen Antalya İl Ambulans Servisi Başhekimi Uzman Doktor Münevver Kurt, “Toplamda 100'ün üzerinde personelimiz bulunuyor. Çağrı yönlendiricileri, Nakil Koordinasyon Birimi danışmanları, hekimler ve diğer destek birimleriyle birlikte çalışmalar yürütülmektedir.Haberin DevamıGelen çağrılar değerlendirildikten sonra acil yardım ambulansı gerekip gerekmediği belirlenir. Eğer ihtiyaç varsa, vatandaşa en yakın ambulans ekibi olay yerine yönlendirilir. Ambulans ekibi ulaşana kadar acil müdahale gerekiyorsa, çağrı danışmanlarımız devreye girerek telefonla yönlendirme yapar ve gerekli ilk yardım uygulamalarını vatandaşa anlatarak yardımcı olur" dedi.'AYAKKABI AYAĞIMI VURDU, AMBULANS BENİ EVE BIRAKABİLİR Mİ'Çağrı merkezine gelen ve meşgul eden talepleri anlatan Kurt, “'Evleneceğim kişinin bilgilerini versem, bulaşıcı ya da genetik bir hastalığı olup olmadığını öğrenebilir miyim? Gebelik testi yaptırmak istiyorum, ambulans gelip yapabilir mi? Ambulans kiralamak istiyorum, kız arkadaşıma evlenme teklifi edeceğim. Ayakkabı ayağımı vurdu, ambulans beni eve bırakabilir mi? Giderken yolda pansuman yapar mı? Panik atak hastasıyım, uçağımı kaçırmak istemiyorum. Ambulans beni havaalanına yetiştirebilir mi' şeklinde taleplerle karşılaşıyoruz" ifadelerini kullandı.Haberin Devamı'İLK YARDIM EĞİTİMİ BÜYÜK ÖNEM TAŞIYOR'Acil vakalarda neler yapılması gerektiğine de değinen Kurt, “Acil yardım gerektiren vakalarda, kalp durması ve solunum durması gibi hayati durumlara müdahale edilmesi gerekebilir. Karşıdaki kişi ilk yardım bilgisine sahip değilse, çağrı merkezi personeli ona ne yapması gerektiğini adım adım anlatır. Ancak burada vatandaşlarımızın da bilinçli olması, ilk yardım eğitimi alması büyük önem taşımaktadır. Ne kadar yönlendirme yapsak da ilk yardımın temel bilgileri önceden öğrenilmeli. Her an herkesin başına gelebilecek acil durumlar karşısında, çocuklar ve yetişkinler için ayrı ayrı ilk yardım eğitimi alınmasını önemle vurguluyoruz" diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:#112#Acil Çağrı#Antalya

67f230727173ad454f0f7811.jpg


67f230877173ad454f0f781a.jpg


67f230897173ad454f0f781c.jpg


67f230877173ad454f0f7816.jpg


67f2308a7173ad454f0f7820.jpg


Bu Haber Hurriyet.com.tr'den Alıntılanmıştır. Kaynak: Hürriyet - Haber, Son Dakika Haberler, Güncel Gazete Haberleri