Üst Alt
  • Cevap yazabilmek için lütfen kayıt olun ya da giriş yapın. Foruma giriş yaparak veya kayıt olarak tüm özelliklere erişebilirsiniz.

Atatürk'ün tavsiyesiyle öğretmen olmuştu... Sabiha Özar 108 yaşında yaşamını yitirdi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Sedh
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Atatürk'ün tavsiyesiyle öğretmen olmuştu... Sabiha Özar 108 yaşında yaşamını yitirdi

Sedh

Diamond Member
Elmas üye
Katılım
4 Haz 2020
Mesajlar
32,679
Tepkime puanı
10
Mustafa Kemal Atatürk'ün 'Öğretmen ol' tavsiyesine uyup, kendisini eğitime adayan ve Atatürk'ü 3 kez görme fırsatı bulan 108 yaşındaki Sabiha Özar, yaşamını yitirdi.
Haberin DevamıTürkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşuna şahitlik eden, üç kez gördüğü Mustafa Kemal Atatürk'ün 'öğretmen ol' tavsiyesiyle hayatını eğitime adayan Sabiha Özar, sabah saatlerinde tedavi gördüğü hastanede kalp yetmezliği nedeniyle yaşamını yitirdi. Özar, cuma günü Dikili Merkez Camisi'nde kılınacak cenaze namazının ardından Dikili Asri Mezarlığı'nda defnedilecek. En son AK Parti İzmir Milletvekili Ceyda Bölünmez Çankırı, 22 Mayıs'ta Özar'ı hastanede ziyaret etmişti.'ATATÜRK'ÜN TALİMATI İÇİN ÇABALIYOR'Sabiha Özar'ın hayat öyküsünü anlatan oğlu Ersun Özar (77), "23 Mart 1923'te Mustafa Kemal Atatürk, Konya ziyaretinde demir yolu istasyonunda annemi ilk gördüğünde 'Evladım seni ileride öğretmen olarak görmek istiyorum' diyor ve bunun üzerinde hayatı boyunca Atatürk'ün bu talimatını yerine getirmek için çabalıyor ve öğretmen oluyor. Mezun olduktan sonra da tarih-coğrafya öğretmeni olarak Türkiye'nin birçok yerinde hizmet vermeye başlıyor. Birçok bilim adamını, yöneticiyi ve insanı Atatürk mefkuresi doğrultusunda yetiştiriyor. Allah ona bir ömür nasip etti, 108 yaşına kadar yaşadı, çok şeyler yaptı, birçok ese meydana getirdi" dedi.Haberin Devamı'DOLU DOLU YAŞADI'Annesinin hayat felsefesini de paylaşan Özar, "Annemin, 'Doğum da ölüm de hayatın gerçekleridir. Bu iki gerçek arasında nasıl yaşadığın, neler yaptığın, ne eserler verdiğin ve neler yarattığın önemlidir' diye bir hayat felsefesi vardı. Bunu hayatı boyunca sürdürdü, dolu dolu yaşadı. Ölümü de acılı bir ölüm olmadı, ruhu şad olsun. Öğretmenlik, insan yetiştirmek ulvi bir görev. Mustafa Kemal Atatürk'ün önderliğinde insan yetiştiren bir irfan ordusu olarak görüyoruz. Bu yönden ülkemiz için son derece önemli bir görev. Bu göreve kendilerini adayan bütün öğretmenlerimize de başarılar diliyorum" diye konuştu.Haberin Devamı42 YIL ÇALIŞIP, EMEKLİ OLDU13 Eylül 1916'da Konya'da dünyaya gelen Sabiha Özar'ın hayatı, Mustafa Kemal Atatürk'ün Konya ziyareti sırasında karşılaşmalarıyla değişti. Atatürk'ün, başını okşayarak verdiği 'Okuyup, öğretmen ol' tavsiyesini yerine getirmeye karar veren Özar, 2 kez daha Atatürk'le karşılaştı. Ankara'da ortaokul öğrencisi olan Özar, Cumhuriyet'in 10'uncu yıl törenlerinde Atatürk'ü ikinci kez gördü. Daha sonra Bursa'da öğretmen okuluna giden Özar, Atatürk'ü bu kez Merinos Fabrikası açılışında görme fırsatı buldu. Bursa Öğretmen Okulu'ndan mezun olarak öğretmenliğe adım atan Özar, Anadolu'nun farklı illerinde 42 yıl çalıştıktan sonra emekli oldu.Haberin Devamı
Haberle ilgili daha fazlası:#Mustafa Kemal Atatürk#Sabiha Özar#Türkiye Cumhuriyeti

665db21e5e5f3919c4bbd077.jpg


665db1ca5e5f3919c4bbd074.jpg


665db1ca5e5f3919c4bbd06c.jpg


665db1ca5e5f3919c4bbd06f.jpg


Bu Haber Hurriyet.com.tr'den Alıntılanmıştır. Kaynak: https://hurriyet.com.tr/
 
Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. 5651 sayılı kanunun 8. maddesi ve T.C.K'nın 125. maddesine göre; ircforumlari.gen.tr olan forum sitemize eklenen içeriklerden, içeriği ekleyen kullanıcı sorumludur. Kullanıcı bazlı herhangi bir telif hakkından ircforumlari.gen.tr sitesi ve site yetkilileri sorumlu değildir. Telif hakkı kapsamında bulunan içerikler ile ilgili hukuksal bildirimleriniz için buradan iletişime geçebilirsiniz. ircforumlari.gen.tr yönetimi size en geç 48 saat içerisinde dönüş yapacaktır.
Geri