Üst Alt
  • Cevap yazabilmek için lütfen kayıt olun ya da giriş yapın. Foruma giriş yaparak veya kayıt olarak tüm özelliklere erişebilirsiniz.

Biyonik elle ilk tutuş

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Sedh
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Biyonik elle ilk tutuş

Sedh

Diamond Member
Elmas üye
Katılım
4 Haz 2020
Mesajlar
32,679
Tepkime puanı
10
Patlamada iki kolunu, bir bacağını ve bir gözünü kaybederek gazi olan Jandarma Uzman Çavuş Yılmaz Yiğit’e çok gelişmiş bir biyonik el takıldı. Türkiye’de ilk olan protezle Gazi Yiğit, 17 yıl sonra ilk kez kalem tuttu, kendi çayını içti, çocuklarıyla el ele dolaşabildi.
Haberin DevamıJandarma Uzman Çavuş Yılmaz Yiğit, 21 Haziran 2007’de Şırnak’ta PKK terörüyle mücadele ederken Bestler Dereler bölgesinde uzaktan kumandalı patlayıcının infilak ettirilmesi sonucu 2 kolunu, 1 bacağını, 1 gözünü kaybederek gazi oldu. Şırnak, Diyarbakır ve Ankara’da birçok ameliyat geçiren Yiğit’e, Gaziler Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde protez kol ve bacak takıldı. Aynı hastanede memur olarak işe başlayan ve 2010 yılında evlenip 2 çocuk babası olan Yiğit’e, geçen ay yurtdışında geliştirilen ve hisleri iletebilen biyonik el takıldı. Gazi Yiğit, Ankara’daki tedavileri sırasında hayata yeniden bağlandığını söyleyerek hikâyesini şöyle anlattı:YENİDEN DOĞMAK GİBİ“Hayata bağlanması o kadar kolay olmadı. Çünkü yeniden bir çocuğun doğması gibi; emekleyerek, sürünerek, düşerek, kalkarak ayağa kalkmayı başardık. Ortez-protezler yerine takılınca eğitimleri var. Çok kolay olmuyor ama eşimin de desteği ile hayata bağlandım. Yani bu durumda da sevilebileceğimizi gördüm. Türk Silahlı Kuvvetleri Rehabilitasyon Merkezi’nin içinde Gazi Uyumevimiz vardı; havuzlu, bahçeli çok güzel bir yer. Düğünümüzü burada yaptık. Tüm gazi arkadaşlarım benim bu durumda evlendiğimi gördü. Onlar da hayata bağlandı. Haberin DevamıTÜRKİYE’DE BİR İLKBu protez çok yeni bir protez. Türkiye’de ilk defa bana yapıldı. Yaklaşık bir aydır kullanıyorum, kullandıkça da geliştiriyorum. Biyonik el protezlerimi taktığım zaman bakıma muhtaçlık durumum yok. Kendi çayımı, kahvemi içebiliyorum, yemeğimi yiyebiliyorum, hayata karışabiliyorum. Çoluğumun çocuğumun elinden bir şekilde hissetmesem de tutabiliyorum. Dokunmatik telefonu kullanırken çok zorlanıyordum mesela. Ama şimdi öyle değil; bu da beni mutlu ediyor. Hayata daha çabuk bağlıyor.Haberin DevamıKENDİ ÇAYINI İÇEBİLMEK Biyonik el ile parmakların her birinde birer motor olduğu için, beş parmakta farklı modlar olduğundan farklı modlarda kullandığımız zaman işimi kolaylaştırıyor. Özellikle böyle denize karşı çay, kahve içmeyi çok seviyorum. İnsanın kendisinin çay bardağını kavrayıp içmesi gibi bir şey yok. Yani bir başkasının size çay - kahve içirmesinden o kadar zevk almıyorsunuz ama bir şekilde protez de olsa kendiniz içtiğiniz zaman daha mutlu oluyorsunuz.”KASLARDAN ALDIĞI SİNYALLERİ TAŞIYOR GAZİLER Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde Uzman Fizyoterapist olarak çalışan Sevgin Yosmaoğlu ise şu bilgileri verdi: “Yılmaz Yiğit’e kullandığımız protez el, 4 kanallı bir protez. Kaslardan aldıkları sinyalleri el dediğimiz terminal uca götürüyor. Normalde yıllardır kullanılan eller hep açıp kapama ve sola-sağa döndürme şeklinde yapan ellerdi. Ama bu sefer hastamıza kullandığımız biyonik el. Biyonik ellerin birçok farklı özellikleri var. Bunlardan en önemlileri de farklı kavramalara olanak vermesi. Farklı kavramalar sayesinde ellerin çok karmaşık işleri yaptığını düşünürsek hastalarımız da artık biyonik ellerle bu işleri yapabiliyorlar. Yazı yazma gibi, kalem tutma gibi, cep telefonu kullanma gibi, yemek yeme gibi çok daha ince el becerisi gereken aktiviteleri bu biyonik ellerle yapmaları mümkün oluyor.”
Haberle ilgili daha fazlası:#Patlama#Protez#Fizyoterapist

66afee357d74d1bfb71b6fac.jpg


66afee447d74d1bfb71b6fae.jpg


66afee4d7d74d1bfb71b6fb0.jpg


66afee567d74d1bfb71b6fb3.jpg


Bu Haber Hurriyet.com.tr'den Alıntılanmıştır. Kaynak: https://hurriyet.com.tr/
 
Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. 5651 sayılı kanunun 8. maddesi ve T.C.K'nın 125. maddesine göre; ircforumlari.gen.tr olan forum sitemize eklenen içeriklerden, içeriği ekleyen kullanıcı sorumludur. Kullanıcı bazlı herhangi bir telif hakkından ircforumlari.gen.tr sitesi ve site yetkilileri sorumlu değildir. Telif hakkı kapsamında bulunan içerikler ile ilgili hukuksal bildirimleriniz için buradan iletişime geçebilirsiniz. ircforumlari.gen.tr yönetimi size en geç 48 saat içerisinde dönüş yapacaktır.
Geri