- Katılım
- 12 Tem 2025
- Mesajlar
- 321
- Puanları
- 43
İtibar:
2 milyar doları aşan mobil gelir elde eden ChatGPT için en kritik soru hâlâ gündemde: Sohbet esnasında reklamlara yer verilecek mi? OpenAI’den dikkat çeken açıklama geldi.
Yapay zekâ sohbet botları arasında en popüleri olan ChatGPT, 700 milyon kullanıcıya ulaşmış durumda. Üstelik 20 milyon kullanıcı, ücretli abonelik modeliyle premium hizmetlerden faydalanıyor. Ancak akıllarda büyük bir soru var: ChatGPT içerisinde reklam gösterimleri başlayacak mı?
Turley, ChatGPT’nin doğrudan reklam göstermeye uygun olmayabileceğini de belirtti. Çünkü kullanıcı deneyiminin doğrudan kişiselleşmiş olması, reklam entegrasyonunu daha karmaşık hâle getiriyor.
OpenAI için bir diğer fırsat ise ücretsiz kullanıcıları premium hizmetlere yönlendirmek. Zaten 2 milyar doları aşan mobil gelirler, bu stratejinin reklam kadar güçlü bir kaynak olabileceğini gösteriyor.

Yapay zekâ sohbet botları arasında en popüleri olan ChatGPT, 700 milyon kullanıcıya ulaşmış durumda. Üstelik 20 milyon kullanıcı, ücretli abonelik modeliyle premium hizmetlerden faydalanıyor. Ancak akıllarda büyük bir soru var: ChatGPT içerisinde reklam gösterimleri başlayacak mı?
OpenAI Reklam Fikrini Masada Tutuyor
ChatGPT’nin başındaki isim Nick Turley, yaptığı açıklamada reklam fikrine tamamen kapalı olmadıklarını söyledi. Ancak bunun kullanıcıyı rahatsız etmeyecek, dikkatli bir şekilde tasarlanmış bir model olması gerektiğinin altını çizdi.Turley, ChatGPT’nin doğrudan reklam göstermeye uygun olmayabileceğini de belirtti. Çünkü kullanıcı deneyiminin doğrudan kişiselleşmiş olması, reklam entegrasyonunu daha karmaşık hâle getiriyor.
Commerce in ChatGPT: Yeni Gelir Modeli
OpenAI’nin üzerinde çalıştığı yeni proje ise Commerce in ChatGPT adını taşıyor. Bu sistemde, ChatGPT içinde sunulan ürün önerilerinden belirli bir komisyon alınması gündemde. Ancak bu, influencer destekli reklam iş birliklerinden farklı olacak. Önerilen ürünler bağımsız şekilde seçilecek.OpenAI için bir diğer fırsat ise ücretsiz kullanıcıları premium hizmetlere yönlendirmek. Zaten 2 milyar doları aşan mobil gelirler, bu stratejinin reklam kadar güçlü bir kaynak olabileceğini gösteriyor.