Üst Alt
  • Cevap yazabilmek için lütfen kayıt olun ya da giriş yapın. Foruma giriş yaparak veya kayıt olarak tüm özelliklere erişebilirsiniz.

Emeklinin otobüs bilmecesi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Sedh
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Konu sahibi son olarak 2 gün önce görüldü
Emeklinin otobüs bilmecesi

Sedh

Diamond Member
Elmas üye
Katılım
4 Haz 2020
Mesajlar
32,679
Tepkime puanı
10
Emeklilere şehirlerarası otobüslerde yüzde 20 uygulaması var mı, yok mu? Uygulamayanlara ceza kesilirken, Türkiye Otobüsçüler Federasyonu Genel Başkanı Birol Özcan, “Belge lazım. Bakanlıklar çalışıyor. Sistem kurulunca sektör de emekliler de rahatlar” diyor.
Haberin Devamı2024 yılının emekliler yılı ilan edilmesi sonrası otobüslerde uygulanmaya başlanan emekliye yüzde 20 indirimli bilet uygulamasına uymayan firmalara emekli başı 2 bin 300 lira para cezası uygulanıyor. Bayram öncesi Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ekiplerince yapılan denetimlerde son 10 günde firmalara 1 milyon 21 bin 726 lira para cezası uygulanmasına rağmen bazı firmalar ile yolcular arasında belge eksikliği tartışma yaratıyor.Konuyla ilgili açıklama yapan Türkiye Otobüsçüler Federasyonu Genel Başkanı Birol Özcan, “Emeklileri desteklemek lazım ama bunu daha iyileştirmek lazım. 16 milyon emekli var, adam 45 yaşında EYT emeklisi, çalışıyor. Bunlara biraz ayrım yapmak lazım. Bizim için de iyi olur yolcumuz çoğalır” dedi.Emeklilik belgesi için bilgisayar üzerinden uygulanacak bir sisteme ihtiyaç olduğunu belirten Özcan, “Öğrendiğimize göre bakanlıklar kendi aralarında bilgisayar sistemine koymak istiyorlar. Bilgisayar sistemine emeklilik koyulmuş olsa emekli olup olmadığını anlayıp bilet verirsin. Belge lazım, adam ‘Ben emekliyim’ diyor, nasıl inanacaksın? Bakanlıklar çalışıyor, problem bayramdan sonra çözülecektir. Sistem kurulunca sektör de emekliler de rahatlar” diye konuştu.Haberin Devamı‘FİRMA ÖYLE BİR ŞEY YOK DEDİ’- Bayrampaşa’daki 15 Temmuz Demokrasi Otogarı’ndan memleketi Sakarya’ya gitmek için bilet alırken firmanın indirim yapmadığını söyleyen Hülya Kan, “Biletler çok pahalı, gelişimiz farklıydı dönüşümüz farklı. Son indirimden de faydalanamadım. Emekli olduğumu söyledim ama ‘öyle bir şey yok’ dediler. Emekliyiz ama faydalanamıyoruz” diye tepki gösterdi. Konuyla ilgili açıklamada bulunan otogardaki farklı firma yetkilileri ise indirimden faydalanmak isteyen kişilerin emeklilik belgesi göstermeleri gerektiğini ve bu uygulamadan sadece emekli olan kişinin faydalanabileceğini belirtti.
Haberle ilgili daha fazlası:#Emekli#Otobüs#Birol Özcan

666783facc089e8a577756cb.jpg


64dc7bab0f2544191c820238.jpg


66678408cc089e8a577756cd.jpg


Bu Haber Hurriyet.com.tr'den Alıntılanmıştır. Kaynak: https://hurriyet.com.tr/
 
Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. 5651 sayılı kanunun 8. maddesi ve T.C.K'nın 125. maddesine göre; ircforumlari.gen.tr olan forum sitemize eklenen içeriklerden, içeriği ekleyen kullanıcı sorumludur. Kullanıcı bazlı herhangi bir telif hakkından ircforumlari.gen.tr sitesi ve site yetkilileri sorumlu değildir. Telif hakkı kapsamında bulunan içerikler ile ilgili hukuksal bildirimleriniz için buradan iletişime geçebilirsiniz. ircforumlari.gen.tr yönetimi size en geç 48 saat içerisinde dönüş yapacaktır.
Geri