Üst Alt
  • Cevap yazabilmek için lütfen kayıt olun ya da giriş yapın. Foruma giriş yaparak veya kayıt olarak tüm özelliklere erişebilirsiniz.

Emniyet'ten 'jammer' açıklaması: Belediyelerin kullanma yetkisi yok

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Sedh
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Konu sahibi son olarak 1 gün önce görüldü
Emniyet'ten 'jammer' açıklaması: Belediyelerin kullanma yetkisi yok

Sedh

Diamond Member
Elmas üye
Katılım
4 Haz 2020
Mesajlar
32,679
Tepkime puanı
10
Oluşturulma Tarihi: Nisan 28, 2025 14:57Ekrem İmamoğlu'nun bulunduğu bir otelde korumaları tarafından güvenlik kameralarının bantlandığı ve jammer cihazının kullanıldığı iddia edilmişti. Emniyet Genel Müdürlüğü'nden konuya ilişkin açıklama yapıldı. Açıklamada "Belediye başkanları ve belediyeler, 5809 sayılı Kanun kapsamında frekans kesici (jammer) kullanabilecek kişi, kurum ve kuruluşlar arasında sayılmamaktadır" denildi.
Haberin Devamıİstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne yönelik yolsuzluk soruşturması kapsamında, Ekrem İmamoğlu'nun İstanbul'daki bir otelde gerçekleştirdiği görüşmenin detayları ortaya çıkmıştı. Güvenlik kameralarına yansıyan görüntülerde İmamoğlu'nun korumaları tarafından kameralarının bantlandığı görülürken ayrıca jammer cihazının kullanıldığı da iddia edilmişti.Emniyet'ten gündeme oturan bu konuyla ilgili açıklama yapıldı. Emniyet, açıklamasında "Yetkisiz kişi, kurum ve kuruluşlar tarafından haberleşmenin kesilmesi TCK 124. maddesince suç olarak tanımlanmıştır" denildi."BELEDİYELER VE BELEDİYE BAŞKANLARI KULLANAMAZ"Açıklamanın devamında şu ifadeler yer aldı:EGM'den yapılan yazılı açıklamada, 27 Nisan 2025 tarihinde bazı basın yayın kuruluşlarına, jammer kullanım usulleri ve cezai yaptırımları ile ilgili haberler yansıdığı belirtildi. Bunun üzerine konuyla ilgili açıklama yapılmasının uygun görüldüğü belirtilerek, "5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanununun 2'nci Maddesinin 3'üncü Fıkrasında belirtilen Türk Silahlı Kuvvetleri, Jandarma Genel Komutanlığı ile Sahil Güvenlik Komutanlığı ve kuruluş kanunları ile Cumhurbaşkanlığı Kararnamelerinde belirtilen görev sahaları ile ilgili konularda olmak üzere Dışişleri Bakanlığı, Telekomünikasyon İletişim Başkanlığı, Milli İstihbarat Teşkilatı Başkanlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğü kamu düzeni ve milli güvenliği sağlamaya yönelik anayasa ve yasalardan aldıkları yetkilerden dolayı frekans kesici (jammer) kullanabilir. Bu bağlamda; belediye başkanları ve belediyeler, 5809 sayılı Kanun kapsamında frekans kesici (jammer) kullanabilecek kişi, kurum ve kuruluşlar arasında sayılmamaktadır. Ayrıca yetkisiz kişi, kurum ve kuruluşlar tarafından haberleşmenin kesilmesi, Türk Ceza Kanununun 124'üncü maddesi hükümlerince suç olarak tanımlanmıştır. Öte yandan Emniyet Genel Müdürlüğümüzün herhangi bir birimi tarafından koruma görevlilerine yönelik frekans kesiciler (jammer) ile ilgili verdiği bir eğitim bulunmamaktadır" ifadeleri kullanıldı. Gözden Kaçmasınİstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne yönelik yolsuzluk soruşturması: Korumanın ifadesi ortaya çıktıHaberi görüntüle
Haberle ilgili daha fazlası:#Ekrem İmamoğlu#Jammer#Otel

680f6cd59e1c606b5fe9b38a.jpg


680f4beb7f24b016864e5c42.jpg


Bu Haber Hurriyet.com.tr'den Alıntılanmıştır. Kaynak: Hürriyet - Haber, Son Dakika Haberler, Güncel Gazete Haberleri
 
Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. 5651 sayılı kanunun 8. maddesi ve T.C.K'nın 125. maddesine göre; ircforumlari.gen.tr olan forum sitemize eklenen içeriklerden, içeriği ekleyen kullanıcı sorumludur. Kullanıcı bazlı herhangi bir telif hakkından ircforumlari.gen.tr sitesi ve site yetkilileri sorumlu değildir. Telif hakkı kapsamında bulunan içerikler ile ilgili hukuksal bildirimleriniz için buradan iletişime geçebilirsiniz. ircforumlari.gen.tr yönetimi size en geç 48 saat içerisinde dönüş yapacaktır.
Geri