Facebook Facebook’un “Dürtme" özelliği geri geliyor!

IFGENTR Konu Bilgileri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Facebook kategorisinde Şenay Dandar tarafından oluşturulan Facebook’un “Dürtme\" özelliği geri geliyor! başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 9 kez görüntülenmiş, 0 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Facebook
Konu Başlığı Facebook’un “Dürtme\" özelliği geri geliyor!
Konbuyu başlatan Şenay Dandar
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan Şenay Dandar

Şenay Dandar

IFGT Editör
Katılım
12 Kas 2023
Mesajlar
22
Tepkime puanı
0
IFGT Puan
1

Şirket, bu köklü özelliği yeniden canlandırmaya çalışıyor.

Facebook’un “Dürtme özelliği geri geliyor!


Meta, sosyal ağlardan metaverse’e ve son olarak yapay zekâya odaklanırken, Facebook’un erken dönemlerinden kalan ve kullanıcılar tarafından unutulmuş bir özellik yeniden gündeme geliyor: dürtme. Şirket, bu nostaljik özelliği Facebook uygulamasındaki kullanıcı profillerine geri ekleyerek daha erişilebilir hâle getiriyor. Ayrıca facebook.com/pokes üzerinden arkadaşlarınızla yaptığınız poke etkileşimlerini takip edebileceksiniz. Özelliğe, değişen emojilerle kaç poke gönderildiğini gösteren Snapchat-streak benzeri bir dokunuş da eklendi.

Facebook 20 yıldır aynı

Facebook’un “Dürtme özelliği geri geliyor! - Resim : 1


Poke, yaklaşık 20 yıl önce Facebook kullanıcıları arasında bir etkileşim yeniliği olarak ortaya çıkmıştı. Arkadaşların profillerine yorum bırakmanın yanı sıra, “poke” atmak da mümkün oluyordu. Poke, teknik olarak bir işlev sunmasa da, gönderen kişiye bağlı olarak flörtöz veya garip bir mesaj olarak algılanabiliyordu. Meta’ya göre poke tamamen kaybolmadı, ancak yıllar içinde geri planda kaldı ve kullanıcıların gözünden kaçtı.

Meta, poke’u yeniden popüler hâle getirmek için uzun süredir çaba gösteriyor. Geçen yıl şirket, poke sayısında 13 kat artış yaşandığını ve özellikle Facebook arama çubuğunda öne çıkarıldığında genç kullanıcılar arasında yeniden ilgi gördüğünü açıklamıştı.

Mark Zuckerberg, bu yılın başında, “OG” Facebook özelliklerini geri getirmek istediğini belirtmişti. Poke, bu nostaljik deneyimin simgesi olarak görülüyor ve Meta’nın genç yetişkinleri platforma çekme stratejisinin bir parçası olabilir. Şirket, eğlenceli ve etkileşimli bu özellik sayesinde yeni nesil kullanıcıları kazanmayı hedefliyor.