Üye Günlüğü Gerçeği Saklayan Yüzler
- Katılım
- 8 Nis 2026
- Mesajlar
- 148
- Tepkime puanı
- 243
- Cinsiyet
- Kadın
Kanaatimce insanı en çok yoran şey, açıkça kötü olan insanlar değil. Çünkü onları anlamak, tanımak ve mesafe koymak daha kolaydır. Asıl zor olan; iyi gibi görünen ama iyi olmayan insanlardır.
En tehlikelisi de şu: Bunlar kendini gizlemek için kaba davranmaz. Tam tersine, güven verir, yakınlaşır, seni çözer. Sonra da o yakınlığı kendi lehine kullanır. Yani zarar, uzaktan değil; en yakından gelir.
Bu noktada mesele sadece bireysel bir kırgınlık da değil; daha geniş bir ahlaki çözülmenin de parçası gibi duruyor. Artık bu ahlaki çöküşü fark edip üzerine düşünmek, önlem almak gerekiyor. Daha duyarlı olmak, olup biteni görmezden gelmemek ve gerektiğinde paylaşarak ses olmak bence önemli bir sorumluluk haline geldi.
Çünkü sessizlik büyüdükçe, maskeler daha da rahat yerleşiyor.
İnsan gibi görünen herkes, insan gibi davranmıyor. Ve bu fark çoğu zaman zamanla değil, bedel ödeyerek anlaşılıyor.
𝓿𝓵𝓭𝓷𝓓..
En tehlikelisi de şu: Bunlar kendini gizlemek için kaba davranmaz. Tam tersine, güven verir, yakınlaşır, seni çözer. Sonra da o yakınlığı kendi lehine kullanır. Yani zarar, uzaktan değil; en yakından gelir.
Bu noktada mesele sadece bireysel bir kırgınlık da değil; daha geniş bir ahlaki çözülmenin de parçası gibi duruyor. Artık bu ahlaki çöküşü fark edip üzerine düşünmek, önlem almak gerekiyor. Daha duyarlı olmak, olup biteni görmezden gelmemek ve gerektiğinde paylaşarak ses olmak bence önemli bir sorumluluk haline geldi.
Çünkü sessizlik büyüdükçe, maskeler daha da rahat yerleşiyor.
İnsan gibi görünen herkes, insan gibi davranmıyor. Ve bu fark çoğu zaman zamanla değil, bedel ödeyerek anlaşılıyor.
𝓿𝓵𝓭𝓷𝓓..

