Üst Alt
  • Cevap yazabilmek için lütfen kayıt olun ya da giriş yapın. Foruma giriş yaparak veya kayıt olarak tüm özelliklere erişebilirsiniz.

Güllerinin kuruduğunu söyleyip yolu kapattı... 'Büyük zarardayım'

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Sedh
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Güllerinin kuruduğunu söyleyip yolu kapattı... 'Büyük zarardayım'

Sedh

Diamond Member
Elmas üye
Katılım
4 Haz 2020
Mesajlar
32,679
Tepkime puanı
10
Isparta'nın Eğirdir ilçesinde çiftçi Özcan Uslu, araç geçerken oluşan tozların güllerine zarar verdiği gerekçesiyle arazisinden mermer ocağına giden yolu kapattı. Sabah mesaiye gitmek yola çıkan mermer ocağı işçileri, yolun kapatılması nedeniyle iş yerine ulaşamadı.
Haberin DevamıEğirdir'e bağlı Sevinçbey köyünde çiftçilik yapan Özcan Uslu, bu sabah arazisinden geçen toprak yolu taş ve odunlarla kapattı. Arazisinden bölgedeki mermer ocağına giden yolu kullanan araçların oluşturduğu toz nedeniyle güllerinin zarar gördüğünü iddia eden Özcan Uslu, ailesiyle yolu kesti. Araçlarla mermer ocağına gitmek üzere yola çıkan yaklaşık 130 işçi yolda kaldı. Mermer ocağı çalışanları ve yetkilileriyle kısa süreli arbede yaşanırken, olay yerine jandarma ekipleri çağrıldı. Elindeki İl Özel İdaresi ve mahkeme kararını gösteren Uslu, yolu açmayacağını belirterek, araçların geçişine engel oldu.Özcan Uslu, araziyi İl Özel İdaresi’nden 2020 yılında ihaleyle kiraladığını söyleyerek, “Burada yol yok. Mermer ocağı sahipleri kafalarına göre buradan yol geçirmiş. Devlet bunlara proje olarak arka taraftan yol göstermiş. Ormana ücret ödemekten kaçmak maksadıyla buradan bedavadan geçirmişler. Bu yol aşırı derecede tozlanma yapıyor, kamyonlar, TIR'lar çalışıyor ve benim güllerim kurudu. Mahkeme gülleri yüzde 70 oranında tozların kuruttuğunu söyledi ve davayı kazandım. Geriye kalan yüzde 30'la da hayatımı geçindirmek zorundayım" dedi.Haberin Devamı'BÜYÜK ZARARDAYIM'140 dönümlük gül bahçesinden bu sene 7 ton gül alabildiğini ve zararının büyük olduğunu söyleyen Uslu," Yolu arazi yolu olmadığını öğrendikten sonra kapattım. Mahkeme kararıyla yolu açtırdılar, üst mahkemeye müracaat ettik, bu kararı bozarak bana hak verildi.
Şu anda yolu tekrar kestim, bana resmi bir evrak sunmuyorlar. İl Genel Meclisi kararı var, valiliğin onayladığı. Mahkeme kararı var, plan, kadastro her şey var, krokiler var yol olmadığına dair. Bunlar zorbalık ediyor. Bize küfür, hakaret ediyorlar. İşçileri üstümüze salıp darbediyorlar. Annem, babam 75 yaşında. Onlar geldi, rezil durumdayız. Koskoca 140 dönümlük gül bahçesinden bu sene 7 ton gül aldım, çok büyük zarardayım. Sabah 06.00'dan beri burada bekliyoruz, yolu kapattım. Hiçbir hukuki dayanakları yok, hiçbir resmi belgeleri, evrakları yok. Kanuna, kitaba uymuyorlar. Bu kadar işçi sıcağın bağrında bekliyor" diye konuştu.Haberin DevamıMermer ocağı işçileri ise, yollarının açılarak işe gitmek istediklerini söyledi. Konunun çözüme kavuşturulabilmesi için görüşmelerden sonuç çıkmayınca işçiler bölgeden ayrıldı. (DHA)
Haberle ilgili daha fazlası:#EĞİRDİR#Gül#Isparta

669fafa91706cf2dc932076e.jpg


669faf991706cf2dc9320769.jpg


669fafa91706cf2dc932076b.jpg


Bu Haber Hurriyet.com.tr'den Alıntılanmıştır. Kaynak: https://hurriyet.com.tr/
 
Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. 5651 sayılı kanunun 8. maddesi ve T.C.K'nın 125. maddesine göre; ircforumlari.gen.tr olan forum sitemize eklenen içeriklerden, içeriği ekleyen kullanıcı sorumludur. Kullanıcı bazlı herhangi bir telif hakkından ircforumlari.gen.tr sitesi ve site yetkilileri sorumlu değildir. Telif hakkı kapsamında bulunan içerikler ile ilgili hukuksal bildirimleriniz için buradan iletişime geçebilirsiniz. ircforumlari.gen.tr yönetimi size en geç 48 saat içerisinde dönüş yapacaktır.
Geri