Hepimiz onlar sayesinde hizmet alıyoruz! Zorlu çalışma koÅŸulları böyle görüntülendi: Karlara bata çıka ulaşıyorlar
- Katılım
- 4 Haz 2020
- Mesajlar
- 32,679
- Tepkime puanı
- 10
AAOluşturulma Tarihi: Mart 13, 2025 11:48Çetin kış şartlarının yaşandığı Erzurum, Erzincan, Ardahan ve Bayburt'ta görev yapan meteoroloji ekipleri, tüm olumsuz şartlara rağmen veri istasyonlarına ulaşıp tamir ve bakım işlerini yapıyor.
Haberin DevamıÇevre, Åžehircilik ve İklim DeÄŸiÅŸikliÄŸi Bakanlığı Meteoroloji Genel Müdürlüğü 12. Bölge Müdürlüğü ekipleri, sorumluluk alanlarındaki Erzurum ile Erzincan, Ardahan ve Bayburt'ta 7 gün 24 saat esasıyla görevlerini sürdürüyor.Ekipler, bölgede bulunan havaalanları, meteoroloji radarı, ravinsonde istasyonu, Otomatik Meteoroloji Gözlem İstasyonu (OMGİ) ile sorumluluklarındaki diÄŸer yerlerde yaz kış demeden her ÅŸartta görevlerini yapmaya çalışıyor.Hava durumuyla ilgili doÄŸru bilgilere ulaşılması için ekipler, kışın kar, tipi ve soÄŸuk havayla mücadele ederek ulaşımı zor olan istasyonlara gidiyor.Haberin DevamıÖzelikle kış ÅŸartlarında araçlarıyla fazla ilerleyemedikleri durumlarda, sıcaklığın sıfırın altında 35 dereceye kadar düştüğü havalarda görevini yerine getirmek için çaba gösteren ekipler, kimi zaman kar kalınlığının yer yer 1,5 metreye ulaÅŸtığı arazide, vücutlarının büyük bölümü kara saplanmasına raÄŸmen birbirlerine destek olarak görevlerini tamamlıyor.Ekiplerin, Palandöken Kayak Merkezi'ndeki 2 bin 615 rakımda bulunan meteoroloji istasyonuna karlı arazide zorlu ulaşımı AA ekiplerince görüntülendi."ARIZA OLURSA İLK 24 SAAT İÇERİSİNDE MÜDAHALE ETMEYE MECBURUZ"Meteoroloji Bölge Müdürlüğü'nde 36 yıldır teknik birimde görev yapan 56 yaşındaki Selçuk Aksak, AA muhabirine, OMGİ ekibi olarak hep sahada olduklarını söyledi.Haberin DevamıÂBölgede 70 OMGİ, iki havaalanı, Kargapazarı DaÄŸları'nda meteoroloji radarı, yüksek atmosfer rasatlarında ravinsonde istasyonları bulunduÄŸunu bildiren Aksak, "Bunların tamamının bakımı, montajı, onarımı her türlü iÅŸleri ekip olarak bizlere ait. Mesai mefhumu olmadan, kar kış, gece gündüz demeden sürekli istasyonların faal olması için yollarda ve görevlerdeyiz." diye konuÅŸtu.Her türlü alanda meteoroloji bilgilerinin önemine iÅŸaret eden Aksak, şöyle devam etti:"70 istasyonumuzu bunun için sürekli faal tutmak zorundayız, arıza olursa ilk 24 saat içerisinde müdahale etmeye mecburuz. 7/24 gecemiz gündüzümüz, mesai mefhumumuz yok, yola çıktığımız zaman o istasyon yapılacak. Sürekli görevde olduÄŸumuz için şükür arızamız da olmuyor. Arıza olmasın diye sürekli bakımlara çıkarız, onun haricinde de arızası, bakımı, sensör deÄŸiÅŸimi, sürekli ekip olarak yollardayız."Haberin DevamıAksak, yazın istasyonlara ulaşımın daha kolay olduÄŸunu anlatarak, "Özellikle buraya kışın oldu mu araba çıkamıyor. Mecburen arabayı bırakıp sırtta çanta, bilgisayar ve takım çantasıyla istasyona kadar yürüyoruz. Akü arızalı ise akü sırtta yine istasyona kadar yürürüz, yani o istasyon yapılacak. Kışın geldiÄŸimiz zaman 1,5 metre karda bata çıka, ayağımızın birini soktuÄŸumuz zaman diÄŸerini zor kaldırıyoruz, o ÅŸartlarda da bu istasyona ulaşıyoruz. Hava eksi derece olur, elimiz metallere yapışır ama o ÅŸartlarda da gelip istasyonun bakımını yapmak zorundayız." ifadelerini kullandı.Bu iÅŸin sevmeden yapılamayacağına dikkati çeken Aksak, ÅŸunları kaydetti:Haberin Devamı"Araziyi, hareketi seviyoruz, seve seve de yapıyoruz. Özellikle iÅŸ bittiÄŸi zaman da zorluÄŸu ve yorgunluÄŸu unutuyoruz. İş bittikten sonra bizim için sıkıntı yok. 36 yıldır da bu iÅŸte olduÄŸumuz için iÅŸin üstesinden geliyoruz, sıkıntımız yok. Zorluklar da olsa kışın 1 metre karda da olsa sürüne sürüne de olsa bu istasyona varır, bakım ve onarımını yaparız. Vatandaşın rahatı için iÅŸin zorluÄŸuna mecburen katlanıyoruz. Burada zorlukla gelip meteoroloji istasyonunu faal tutuyoruz. VatandaÅŸ burada rahat kayabilsin, ulaşımda rahat etsin ve rahat uçuÅŸ yapabilsin diye." "YÜRÜYEREK GİTMEMİZ GEREKEN YERLER OLUYOR"Haberin DevamıOMGİ bakım teknikeri Abubekir Aykut (60) da aylık ve yıllık bakımlar olduÄŸundan bahsetti.Yıllık bakımları genelde yazın yaptıklarını anlatan Aykut, "Kışın da her ay istasyonlarımızın bakımlarını yapmak zorundayız. Dolayısıyla arazide, 'hisaf' dediÄŸimiz yerlerdeki istasyonlara ulaşımlarda baya zorlanıyoruz. Buraya, daÄŸ istasyonumuza ve radara çıkarken engelleri aÅŸarak çalışmaya devam ediyoruz." ÅŸeklinde konuÅŸtu.Aykut, çalışma ÅŸartlarına deÄŸinerek, ÅŸunları ifade etti:"Yazın genelde yaÄŸmur ve çamur oluyor, bazı ÅŸartlar aracımızın gitmesini zorlaÅŸtırıyor. Dolayısıyla yürüyerek gitmemiz gereken yerler oluyor ve bu esnada yaÄŸmur ve çamur oluyor. Kışında 1-1,5 metre yükseklikte kar yağışı oluyor. Görüldüğü gibi tel çitleri 1,5 metre mesafede ama 5-10 santimi görünüyor. Dolayısıyla bu gibi yerlere gelmemizde zorlanıyoruz.Karda bata çıka, eksi 25-30 derece soÄŸuklarda buralarda görev yapmaya, istasyonları çalıştırmaya çalışıyoruz. O istasyonun çalışması lazım çünkü bölgesel verilerin aksamaması için deÄŸerlerin toplanması lazım. Bunun için bu ÅŸekilde zorluklara katlanarak görevimizi yapmaya çalışıyoruz. Karın yüksek olduÄŸu yerlerde yol belli olmadığı için çukura battığımız zaman ekip arkadaÅŸlarımızla birbirimizi destekleyerek, çıkararak görevimizi devam ettirmeye çalışıyoruz."Hava ÅŸartlarını vatandaÅŸlara bildirerek önlem alınmasının saÄŸlandığını dile getiren Aykut, "Vatandaşımızın hayatlarını daha huzurlu ÅŸekilde idame ettirmeleri için bu zorluklara katlanarak meteorolojik verilerin doÄŸru ÅŸekilde sistemimize yüklenmesi için elimizden gelen fedakarlıkları yapıyoruz ve bu zorluklara katlanarak ekip olarak bu iÅŸleri yürütmeye çalışıyoruz." dedi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:#Veri#Meteoroloji#Haber
Bu Haber Hurriyet.com.tr'den Alıntılanmıştır. Kaynak: Hürriyet - Haber, Son Dakika Haberler, Güncel Gazete Haberleri
Haberin DevamıÇevre, Åžehircilik ve İklim DeÄŸiÅŸikliÄŸi Bakanlığı Meteoroloji Genel Müdürlüğü 12. Bölge Müdürlüğü ekipleri, sorumluluk alanlarındaki Erzurum ile Erzincan, Ardahan ve Bayburt'ta 7 gün 24 saat esasıyla görevlerini sürdürüyor.Ekipler, bölgede bulunan havaalanları, meteoroloji radarı, ravinsonde istasyonu, Otomatik Meteoroloji Gözlem İstasyonu (OMGİ) ile sorumluluklarındaki diÄŸer yerlerde yaz kış demeden her ÅŸartta görevlerini yapmaya çalışıyor.Hava durumuyla ilgili doÄŸru bilgilere ulaşılması için ekipler, kışın kar, tipi ve soÄŸuk havayla mücadele ederek ulaşımı zor olan istasyonlara gidiyor.Haberin DevamıÖzelikle kış ÅŸartlarında araçlarıyla fazla ilerleyemedikleri durumlarda, sıcaklığın sıfırın altında 35 dereceye kadar düştüğü havalarda görevini yerine getirmek için çaba gösteren ekipler, kimi zaman kar kalınlığının yer yer 1,5 metreye ulaÅŸtığı arazide, vücutlarının büyük bölümü kara saplanmasına raÄŸmen birbirlerine destek olarak görevlerini tamamlıyor.Ekiplerin, Palandöken Kayak Merkezi'ndeki 2 bin 615 rakımda bulunan meteoroloji istasyonuna karlı arazide zorlu ulaşımı AA ekiplerince görüntülendi."ARIZA OLURSA İLK 24 SAAT İÇERİSİNDE MÜDAHALE ETMEYE MECBURUZ"Meteoroloji Bölge Müdürlüğü'nde 36 yıldır teknik birimde görev yapan 56 yaşındaki Selçuk Aksak, AA muhabirine, OMGİ ekibi olarak hep sahada olduklarını söyledi.Haberin DevamıÂBölgede 70 OMGİ, iki havaalanı, Kargapazarı DaÄŸları'nda meteoroloji radarı, yüksek atmosfer rasatlarında ravinsonde istasyonları bulunduÄŸunu bildiren Aksak, "Bunların tamamının bakımı, montajı, onarımı her türlü iÅŸleri ekip olarak bizlere ait. Mesai mefhumu olmadan, kar kış, gece gündüz demeden sürekli istasyonların faal olması için yollarda ve görevlerdeyiz." diye konuÅŸtu.Her türlü alanda meteoroloji bilgilerinin önemine iÅŸaret eden Aksak, şöyle devam etti:"70 istasyonumuzu bunun için sürekli faal tutmak zorundayız, arıza olursa ilk 24 saat içerisinde müdahale etmeye mecburuz. 7/24 gecemiz gündüzümüz, mesai mefhumumuz yok, yola çıktığımız zaman o istasyon yapılacak. Sürekli görevde olduÄŸumuz için şükür arızamız da olmuyor. Arıza olmasın diye sürekli bakımlara çıkarız, onun haricinde de arızası, bakımı, sensör deÄŸiÅŸimi, sürekli ekip olarak yollardayız."Haberin DevamıAksak, yazın istasyonlara ulaşımın daha kolay olduÄŸunu anlatarak, "Özellikle buraya kışın oldu mu araba çıkamıyor. Mecburen arabayı bırakıp sırtta çanta, bilgisayar ve takım çantasıyla istasyona kadar yürüyoruz. Akü arızalı ise akü sırtta yine istasyona kadar yürürüz, yani o istasyon yapılacak. Kışın geldiÄŸimiz zaman 1,5 metre karda bata çıka, ayağımızın birini soktuÄŸumuz zaman diÄŸerini zor kaldırıyoruz, o ÅŸartlarda da bu istasyona ulaşıyoruz. Hava eksi derece olur, elimiz metallere yapışır ama o ÅŸartlarda da gelip istasyonun bakımını yapmak zorundayız." ifadelerini kullandı.Bu iÅŸin sevmeden yapılamayacağına dikkati çeken Aksak, ÅŸunları kaydetti:Haberin Devamı"Araziyi, hareketi seviyoruz, seve seve de yapıyoruz. Özellikle iÅŸ bittiÄŸi zaman da zorluÄŸu ve yorgunluÄŸu unutuyoruz. İş bittikten sonra bizim için sıkıntı yok. 36 yıldır da bu iÅŸte olduÄŸumuz için iÅŸin üstesinden geliyoruz, sıkıntımız yok. Zorluklar da olsa kışın 1 metre karda da olsa sürüne sürüne de olsa bu istasyona varır, bakım ve onarımını yaparız. Vatandaşın rahatı için iÅŸin zorluÄŸuna mecburen katlanıyoruz. Burada zorlukla gelip meteoroloji istasyonunu faal tutuyoruz. VatandaÅŸ burada rahat kayabilsin, ulaşımda rahat etsin ve rahat uçuÅŸ yapabilsin diye." "YÜRÜYEREK GİTMEMİZ GEREKEN YERLER OLUYOR"Haberin DevamıOMGİ bakım teknikeri Abubekir Aykut (60) da aylık ve yıllık bakımlar olduÄŸundan bahsetti.Yıllık bakımları genelde yazın yaptıklarını anlatan Aykut, "Kışın da her ay istasyonlarımızın bakımlarını yapmak zorundayız. Dolayısıyla arazide, 'hisaf' dediÄŸimiz yerlerdeki istasyonlara ulaşımlarda baya zorlanıyoruz. Buraya, daÄŸ istasyonumuza ve radara çıkarken engelleri aÅŸarak çalışmaya devam ediyoruz." ÅŸeklinde konuÅŸtu.Aykut, çalışma ÅŸartlarına deÄŸinerek, ÅŸunları ifade etti:"Yazın genelde yaÄŸmur ve çamur oluyor, bazı ÅŸartlar aracımızın gitmesini zorlaÅŸtırıyor. Dolayısıyla yürüyerek gitmemiz gereken yerler oluyor ve bu esnada yaÄŸmur ve çamur oluyor. Kışında 1-1,5 metre yükseklikte kar yağışı oluyor. Görüldüğü gibi tel çitleri 1,5 metre mesafede ama 5-10 santimi görünüyor. Dolayısıyla bu gibi yerlere gelmemizde zorlanıyoruz.Karda bata çıka, eksi 25-30 derece soÄŸuklarda buralarda görev yapmaya, istasyonları çalıştırmaya çalışıyoruz. O istasyonun çalışması lazım çünkü bölgesel verilerin aksamaması için deÄŸerlerin toplanması lazım. Bunun için bu ÅŸekilde zorluklara katlanarak görevimizi yapmaya çalışıyoruz. Karın yüksek olduÄŸu yerlerde yol belli olmadığı için çukura battığımız zaman ekip arkadaÅŸlarımızla birbirimizi destekleyerek, çıkararak görevimizi devam ettirmeye çalışıyoruz."Hava ÅŸartlarını vatandaÅŸlara bildirerek önlem alınmasının saÄŸlandığını dile getiren Aykut, "Vatandaşımızın hayatlarını daha huzurlu ÅŸekilde idame ettirmeleri için bu zorluklara katlanarak meteorolojik verilerin doÄŸru ÅŸekilde sistemimize yüklenmesi için elimizden gelen fedakarlıkları yapıyoruz ve bu zorluklara katlanarak ekip olarak bu iÅŸleri yürütmeye çalışıyoruz." dedi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:#Veri#Meteoroloji#Haber
Bu Haber Hurriyet.com.tr'den Alıntılanmıştır. Kaynak: Hürriyet - Haber, Son Dakika Haberler, Güncel Gazete Haberleri