• 🔊 Sponsor - Bu alana reklam verebilirsiniz. Detaylı bilgi için TIKLAYINIZ 📌
  • 🔊 Sponsor - Sohbet'in yeni adı Haylaz.NET açıldı. Sen de hemen aramıza katılmak için TIKLA 📌
  • 🔊 Sponsor - Türkiye'nin resmi mobil sohbet sitesi Mobil.Gen.Tr açıldı! Tüm mobil cihazlardan giriş yapmak için TIKLA 📌

  • Türkiye'nin Güncel IRC Forum Sitesi
    IRCForumlari.Gen.Tr IRC Forum sitesine katılım zahmetsiz ve ücretsizdir.
    Konu içeriğini görebilmek için lütfen üye olun. Aksi taktirde içeriği göremezsiniz.

İstanbul depreminin ardından hayati senaryo: Marmara Otoyol Ringi

  • Konbuyu başlatan Sedh
  • Başlangıç tarihi
  • Cevaplar : 0
  • Görüntüleme : 21

IFGENTR Konu Bilgileri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Güncel Haber kategorisinde Sedh tarafından oluşturulan İstanbul depreminin ardından hayati senaryo: Marmara Otoyol Ringi başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 21 kez görüntülenmiş, 0 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Güncel Haber
Konu Başlığı İstanbul depreminin ardından hayati senaryo: Marmara Otoyol Ringi
Konbuyu başlatan Sedh
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan Sedh

Sedh

IFGT Süper Moderatör
Katılım
4 Haz 2020
Mesajlar
31,095
Tepkime puanı
10
IFGT Puan
38
Musa KESLERmkesler@hurriyet.com.trOluşturulma Tarihi: Nisan 29, 2025 07:006.2’lik deprem, olası bir afette megakentin tahliyesini de gündeme getirdi. İstanbul’un tahliye senaryolarının merkezinde büyük köprüler ve geniş otoyolları içeren ‘Marmara Otoyol Ringi’ var. Ulaştırma Bakanlığı’nın tahliye senaryolarına göre 237 köprü ve viyadük de hayati öneme sahip...
Haberin Devamıİstanbul’daki son deprem ‘Marmara Otoyol Ringi’ adı verilen 947 kilometrelik ulaşım ağının hassas önemini de öne çıkardı. Bu ringin devam eden ve projelendirilen ekleriyle 1295 kilometreye çıkarılması planlanıyor. Bu ring muhtemel bir felaket durumunda İstanbul ve Marmara’dan diğer bölgelere tahliyelerin hayati çıkış noktalarını da içeriyor.9 İLİ BİRBİRİNE BAĞLIYORTürkiye’nin sanayi ve ekonomi merkezlerini güvenli ulaşım ağıyla çevreleyen bu ring; İstanbul, Kocaeli, Sakarya, Yalova, Bursa, Çanakkale, Balıkesir, Manisa ve İzmir gibi Türkiye’nin sanayi ve ekonomi bakımından lokomotif gücünü oluşturan bölgelerini de birbirine bağlıyor. İstanbul’un ağır transit trafik yükünü de güneye doğru kaydırarak hafifletiyor.Haberin DevamıGözden KaçmasınProf. Dr. Naci Görür İstanbul için bir kez daha uyardı: En az 7.2’lik bir deprem olacakHaberi görüntüleANA AKTÖR KÖPRÜLERKuzey Marmara Otoyolu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Osmangazi Köprüsü, 1915 Çanakkale Köprüsü bu hattın dışa dönük en hayati noktaları olarak görülüyor. Bu noktalar muhtemel bir felaket anında İstanbul’un güvenli tahliye hatları olarak da mühim bir rol üstelenecek. Ulaştırma Bakanlığı’nın İstanbul’un tahliyesi senaryolarında da bu noktalar en temel aktörler.BATIYA GEÇİŞ ÇANAKKALE’DENMuhtemel bir felaket senaryosunda Marmara Otoyol Ringi kapsamındaki 1915 Çanakkale Köprüsü, İstanbul’un batısındaki tahliyelerin gerçekleşmesini hızlandıracak. Böylece İstanbul’un batısındaki tahliye akışı alternatif güzergâhlarla da desteklenmiş olacak. Yine Kuzey Marmara Otoyolu, İstanbul-İzmir Otoyolu ve TEM Otoyolu arasında Gebze civarındaki doğrudan bağlantı sayesinde Avrupa yakasından Yavuz Sultan Selim, Fatih Sultan Mehmet ve 15 Temmuz Şehitler Köprüleri üzerinden gelen trafik ile Anadolu yakasından gelen trafik kesintisiz bir şekilde Ankara ve İzmir yönüne aktarılabilecek. Tahliye planlarında kritik işleve sahip Yavuz Sultan Selim, Osmangazi, 1915 Çanakkale, Fatih Sultan Mehmet ve 15 Temmuz Şehitler köprüleri, tahliye güzergâhlarının ana geçiş noktalarını oluşturacak. Bu altyapı sayesinde, olası bir afette güvenli ve hızlı tahliye koridorları sağlanmış olacak. Depremden sonra buralarda kontroller yapıldı ve depremin etkileri ölçüldü. Çıkan neticeler bu noktaların depreme dayanaklığının test edilmesine dair önemli veriler de sağladı.Gözden KaçmasınErdoğan’dan depreme hazırlık çağrısı: Birlikte hareket etmek zorundayızHaberi görüntüleSİSMİK ANALİZHaberin Devamıİstanbul’daki köprüler otoyollar için 145, 475, 975 ve 2 bin 475 yıllık tekrarlama periyotlarına sahip farklı deprem senaryoları üzerinden sismik analizler gerçekleştirildi. Bu analizler doğrultusunda, köprülerin temel sistemlerinden taşıyıcı unsurlarına kadar her detay deprem yüklerine karşı dayanıklılık esas alınarak projelendirildi. Tahliye senaryoları kapsamında Boğaz köprüleri de dahil İstanbul’da Karayolları Bölge Müdürlüğü sorumluluğundaki 237 köprü ve viyadük için de çeşitli dönemlerde ayrı ayrı incelemeler ve güçlendirmeler yapıldı. Her bölgedeki köprü ve viyadüklerin tahliye senaryosundaki rolleri detaylı olarak masaya yatırıldı.Haberin Devamı2 KOMŞU İLÇE 2 FARKLI ŞEHİR GİBİİstanbul’da meydana gelen 6.2’lik depremin ardından yan yana bulunan Ataköy ve Şirinevler’deki farklı şehirleşme yapıları yeniden tartışma konusu oldu. Uydu görüntülerinde Ataköy’ün düzenli, Şirinevler’in ise daha yoğun bir yapılaşmaya sahip olduğu dikkat çekiyor. Havadan çekilen görüntülerde de D100 Karayolu ile birbirinden ayrılan komşu bölgelerden Ataköy’de yeşil alanların çokluğu, Şirinevler’de ise bina yığınları açık bir şekilde görülüyor. (İHA) Gözden KaçmasınSürekli deprem oluyor hissi neden kaynaklanıyor? Uzmanı anlattı: 'Hayalet deprem algısı' nedir?Haberi görüntüle
Haberle ilgili daha fazlası:#İstanbul#Deprem#Tahliye

68100495f9612a0a852571a5.jpg


5c471ccec03c0e0a6c5c6d06.jpg


681004a0f9612a0a852571a7.jpg


6810436c7f24b016864e60c5.jpg


681004acf9612a0a852571a9.jpg


680fe42e544b97f2965b8a98.jpg


681004b8f9612a0a852571ab.jpg


680f35e37f24b016864e5b86.jpg


Bu Haber Hurriyet.com.tr'den Alıntılanmıştır. Kaynak: Hürriyet - Haber, Son Dakika Haberler, Güncel Gazete Haberleri