Sözlük IT (Bilgi Teknolojisi)

[IF] Konu Bilgileri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde IF - Sözlük kategorisinde X tarafından oluşturulan IT (Bilgi Teknolojisi) başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 73 kez görüntülenmiş, 0 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı IF - Sözlük
Konu Başlığı IT (Bilgi Teknolojisi)
Konbuyu başlatan X
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan X

X

IF Teknik Sorumlu
IF - TeknikAdmin
Katılım
24 May 2020
Mesajlar
1,952
Tepkime puanı
91
Puanları
45

İtibar:

IT (Information Technology) bilgi teknolojisi anlamına gelir. Ağ, donanım, yazılım, internet ve bu bunlarla bağlantılı olan her şeyi ifade eder. Belirli bir organizasyon içerisinde bilginin yönetilmesi ve işlenmesi bilgi teknolojisinin ilgilendiği asıl alandır. Ancak bilgi teknolojisi kişisel sistemleri değil kurumsal sistemleri ifade eder.

Kuruluşların günlük faaliyeti doğru şekilde yönetebilmesi için IT departmanlarına ihtiyaçları vardır. IT departmanın ilgilenmekle yükümlü olduğu uğraşlar arasında programlama, ağ yönetimi, bilgisayar mühendisliği, web geliştirme ve teknik destek gibi farklı alanlar vardır.

IT ne anlama gelir?

IT terimi information technology ifadesinin kısaltılmışıdır. Information technology ise bilgi teknolojileri anlamına gelir. Bilgi teknolojisi bilgi depolamak, bilgi almak ve bilgi göndermek için çeşitli sistemlerin kullanılması demektir.

IT genelde bilgisayarları ve bilgisayar ağlarını tanımlamak için kullanılır. Buna rağmen kuruluştaki fiziksel donanımlar, uygulamalar, depolama çözümleri ve sunucular dahil pek çok şeyi kapsayabilir. Sistemlerin tüm katmanları bilgi teknolojilerinin bir parçasıdır.

Bilgi teknolojileri denildiğinde aklınıza doğrudan bilgisayar sistemleri ve buna benzer yapılar gelebilir. Ancak insanlar bilgiyi işlemek dahil olmak üzere pek çok şeyi gerçekleştirmek için en eski çağlardan beri uğraş göstermişlerdir. Örneğin, mağaralara yapılan resimler bilgi teknolojisinin bir parçasıdırlar.

Modern bilgi teknolojileri açısından dönüm noktası ise 1945 yılıdır. Depolanmış bir program konseptinin ortaya çıkış tarihidir. İlgili program sayesinde modern bilgi teknolojileriyle bağlantılı olan hemen hemen her şey hızlı gelişim gösterebilmiştir.

1975 yılında ilk kişisel bilgisayar olan MITS çıkarılmıştır. 1973 yılında Bob Metcalfe, Ethernet'i keşfetmiştir. 1989 yılında CERN birbirine bağlı bilgi sistemleri aracılığıyla bilgiye erişim fikrini ortaya atmıştır. 1993 yılında ise World Wide Web herkesin kullanımına açılmıştır.

IT örnekleri nelerdir?

IT birçok farklı şeyi kapsar. Bir kuruluştaki IT departmanının içerisinde birden fazla işten sorumlu olan insanlar vardır. Bu sorumluluklar arasında sistemleri ve verileri güvende tutmak en önemlisidir. Ancak ağ oluşturma, veri depolama ve teknik destek gibi farklı uğraşlar vardır.

  • Ağ oluşturma: Kablolu veya kablosuz ağlarla birbirine bağlanan iki veya daha fazla bilgisayar sistemi bir ağ oluşturur. Ağ oluşturulduğunda onun yönetimi de gerçekleştirilmelidir.
  • Veri depolama: Bilgi doğrudan işlenmediği zaman bir yerde depolanmalıdır. Depolama çözümleri bulut depolamayı ve dosya sistemlerini içerebilir.
  • Güvenliğin sağlanması: Kuruluşların verilerini ve diğer teknolojik varlıklarını izinsiz erişime karşı korumak gerekir. Veri bir kuruluş için en önemli kaynaktır.
  • Teknik desteğin sunulması: Teknoloji donanım ve yazılım sorunlarının düzeltilmesini gerektirir. Teknik destek ağ kesintilerinden diğer sorunlara kadar birçok durumu kapsar.
Bilgi teknolojilerine artık bilgisayar sistemleri hakim olduğundan bilgi teknolojileri ile bağlantılı olarak gerçekleştirilmesi gereken uğraşlar temelde bunlardır. Bunların her birisi bilgi teknolojilerine verilebilecek ideal örnektirler ama daha fazlasının olduğunu unutmamak gerekir.

IT neden önemlidir?

IT olmadığı sürece kuruluşların günlük faaliyetleri yavaşlar. Bilgisayarlara ve bilgisayarları birbirine bağlayan ağların olmadığı bir kuruluş bulabilmek oldukça zordur. Standart hizmetlerde bile kararlı bir bağlantı düzeyini sağlayabilmek çok önemlidir. Bilgi teknolojileri buna sahip olmanızı sağlar.

  • Çok fazla verinin olması: Kuruluşların çok fazla miktarda veriyle uğraşması ve bu verileri işlemesi gerekir. Büyük miktarda verinin olması aynı zamanda büyük miktarda işlem gücü gerektirir. Gelişmiş yazılımların kullanılması için bilgi teknolojilerinden yararlanılır.
  • Kablosuz kullanımın artması: Kuruluşlar artık kablosuz bağlantılar aracılığıyla iletişim kurmaya çalışırlar. Akıllı telefonlar, tabletler ve dizüstü bilgisayarlar bu tür bağlantıların ulaştırılması gereken noktalardır. Bilgi teknolojilerinden yararlanılmadığında bunu sağlamak güçtür.
  • Bulut hizmetlerin kullanılması: Kuruluşlar büyük miktarda verileri depolamak için artık kendi sunucularına sahip değiller. Bulut hizmetlerin devreye girmesi bu tür kaynakların dışarıdan temin edilmesini yaygınlaştırmıştır. Kaynak yönetimi için bilgi teknolojilerine ihtiyaç vardır.
  • Yüksek bant genişliği ihtiyacı: Video konferans çözümlerinin gelişim göstermesi nedeniyle bağlantıyı stabil kılacak yüksek bant genişliği ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Bilgi teknolojileri sayesinde yüksek bant genişliğine ulaşmak mümkün hale gelir.

IT departmanı nelerle ilgilenir?

IT departmanı bilgi teknolojisinin iş ve organizasyon sorunlarıyla ilgilenir. Görev ne olursa olsun bilgi teknolojileri departmanında insanlar sorunları çözebilmek için birlikte çalışmak durumunda kalırlar. Genel anlamda bilgi teknolojilerinin ilgilendiği üç temel durum vardır:

  • IT kontrolü: Bilgi teknolojileri sistemlerinin etkin bir şekilde çalışmasıyla bağlantılıdır. Kuruluşun ihtiyaçları ile bilgi teknolojileri arasında uyum olmasını sağlar. IT kontrolü kapsamında bilgi teknoloji departmanı uygulanacak tüm politikaları ve süreçleri belirler.
  • IT faaliyetleri: Bilgi teknolojisinin günlük faaliyetlerini kapsar. Teknik destek, ağ bakımı, ağ yönetimi, güvenlik testleri, cihaz yönetimi ve daha fazlasını içerebilir. IT faaliyetleri bilgi teknolojileri için standart gereksinimlerden biridir.
  • Altyapı kontrolü: Bilgi teknolojisi altyapısının tüm fiziksel bileşenleriyle bağlantılıdır. Bu çalışmalarda router, server, bilgisayarlar ve telefonlar dahil pek çok şeyin incelenmesi gerekir. Söz konusu ekipmanların ve donanımların kurulumu altyapı kontrolünü ifade eder.
Bilgi teknolojileri departmanları temelde bu üç durumla ilgilenseler bile kapsamları çok daha geniş olabilir. Kuruluşların günlük görevleri büyük ölçüde bilgi teknolojileri sayesinde sorunsuz bir şekilde gerçekleştirilir. IT departmanının sürekli uyum içinde olması verimliliği yükseltir.

 
Üst Alt