- Katılım
- 4 Mar 2023
- Mesajlar
- 624
- Tepkime puanı
- 48
- Puanları
- 28
İtibar:
Büyük devlerden bahsettiğimizde genellikle eleştirel gözlerle süzüyoruz onları. Bu konuda pek de haksız sayılmayız aslında. Ancak gelin bu yazımızda, Netflix’in ülkemizdeki internet kültürüne yaptığı bir katkıdan konuşalım. Zira bu noktada son yıllarda gözle görülür farklar var. Sebepleri de büyük oranda bu platformun gördüğü yoğun ilgiyle alakalı unsurlar diyebiliriz.
Netflix, ister sevelim ister sevmeyelim arayüz konusunda oldukça iyi durumda. Çoğu kullanıcı bu basit kullanımı çok sevdi ve rahatça kullanabiliyor. Benzer platformlar ya Netflix yapısına esinlenerek yola çıkıyor ve yine başarılı işler ortaya koyuyor ya da kendi çizgilerinden gitmek isteyip daha az sevilen ve kullanım alışkanlığıyla oturmayan işlere imza atıyor. Bu altyapının diğer abonelik sistemlerine olan etkileri gibi ülkemizdeki üçüncü parti dizi ve film sitelerine de katkısı oldu. İşte yazımızda bu katkıların altını çizmeye çalışacağız. Buyurun başlayalım.
Diğer bir yandan reklamlar ana gelir kaynağı olan bu internet sitelerinde, reklamların da kullanıcıyı daha az rahatsız edecek biçimde kullanılmaya başlamasıyla karşılaştık. Doğrusu oldukça agresif bir politikayla reklam gösteren bu sitelerde, gözle görülür iyileşmeler görmemiz yazı başlığımızın en büyük kanıtı olabilir. Elbette reklam sayıları yönünden halen girdiğinizde epilepsi krizinizin tetiklenmesine kadar gidebilecek bir yola giriyorsunuz. Ancak açılır reklamların azalması, süreli ve geçilebilir reklamların sayılarının artması gibi olumlu unsurların altını da çizmek lazım. Özellikle bu noktadaki gelişme sitelerin tercih edilmesini beraberinde getirebiliyor.
Netflix, ister sevelim ister sevmeyelim arayüz konusunda oldukça iyi durumda. Çoğu kullanıcı bu basit kullanımı çok sevdi ve rahatça kullanabiliyor. Benzer platformlar ya Netflix yapısına esinlenerek yola çıkıyor ve yine başarılı işler ortaya koyuyor ya da kendi çizgilerinden gitmek isteyip daha az sevilen ve kullanım alışkanlığıyla oturmayan işlere imza atıyor. Bu altyapının diğer abonelik sistemlerine olan etkileri gibi ülkemizdeki üçüncü parti dizi ve film sitelerine de katkısı oldu. İşte yazımızda bu katkıların altını çizmeye çalışacağız. Buyurun başlayalım.
Netflix’in Bazı Özelliklerini Görür Olduk
Çoğu dizi ve film sitesi elbette kendi orijinal oynatıcılarını ve codec yapılarını kullanmıyorlar. Ancak bu noktada tercihlerinin şekillendiğini gözlemleyebildik. Ziyaretçilerinin izleme kalitesini yükseltebilecekleri bazı oynatıcıları kullandıklarını rahatlıkla söyleyebiliriz. Örneğin Netflix ile hayatlarımıza giren ‘kaldığın yerden devam et’ özelliğini kullanan pek çok siteyle karşılaşır olduk bu süreçte. Hatta daha az denk gelsem de IP adresimizi tanımlayan ve buradan yola çıkarak kaldığımız dakikayı farklı cihazdan girdiğimizde dahi başlatan birkaç site gözüme çarptı. Ancak bu istisnai bir durum elbette, onu söyleyelim ki kızmayın.Diğer bir yandan reklamlar ana gelir kaynağı olan bu internet sitelerinde, reklamların da kullanıcıyı daha az rahatsız edecek biçimde kullanılmaya başlamasıyla karşılaştık. Doğrusu oldukça agresif bir politikayla reklam gösteren bu sitelerde, gözle görülür iyileşmeler görmemiz yazı başlığımızın en büyük kanıtı olabilir. Elbette reklam sayıları yönünden halen girdiğinizde epilepsi krizinizin tetiklenmesine kadar gidebilecek bir yola giriyorsunuz. Ancak açılır reklamların azalması, süreli ve geçilebilir reklamların sayılarının artması gibi olumlu unsurların altını da çizmek lazım. Özellikle bu noktadaki gelişme sitelerin tercih edilmesini beraberinde getirebiliyor.