- Katılım
- 24 May 2020
- Mesajlar
- 1,952
- Tepkime puanı
- 91
- Puanları
- 45
İtibar:
Son zamanların en çok bilinen dijital yayın platformu Netflix bir yeniliğe gitti. Bu yeniliğe göre daha uygun fiyatlar ile platforma erişim imkanı sunuldu. Bundan sonra reklamlı abonelik paketi ile kullanıcılar daha az ödeyerek içeriklere ulaşabilecekler.
Dünyanın en çok tercih edilen dijital yayın platformu Netflix’ten beklenen hamle geldi. Netflix, içerisinde bulunduğumuz sene içerisinde dünya genelinde zam uyguladı. Hatta Türkiye için 1 sene içerisinde iki kere zam yapıldı. Netflix abonelik ücretlerinde artış sebebi ile birçok kullanıcı abonelik iptali kararı aldı. Bu durum karşısında yeni bir strateji uygulaması beklenen Netflix, bekleneni yaptı. Bundan sonra kullanıcılar çok daha uygun bir fiyat ile abonelik sahibi olacaklar.
Rakipleri ile kıyaslandığında Netflix abonelik ücretleri çok yüksek kalıyordu. Bu sebeple Netflix, abone sayılarında düşüş yaşamakta idi. Bu duruma bir çare arayan platform, reklamlı abonelik fikri ile kullanıcıların karşısına çıktı.
15 ila 30 saniye sürecek reklamlardan oluşan reklam zinciri ise 4 ila 5 dakika sürecek. Yani kullanıcılar her 1 saatlik içerik izleme için 4 ya da 5 dakika reklam izleyecekler. Bu reklamlar içeriklerin hem başında hem de sonunda olacak şekilde kullanıcıların karşısına çıkacak.
Netflix’in şu ana kadar sunduğu aboneliklerde içeriklerin indirilmesi mümkündü. Böylece kullanıcılar, izlemek istedikleri içerikleri indirip internetsiz ortamlar izleyebiliyorlardı. Reklamlı abonelik paketine sahip olan kullanıcılara ise bu imkan sunulmayacak.
Aynı zamanda platformda yer alan yapımların reklamlarının gösterilmesi de bekleniyor. Böylece Netflix, yapımların izlenme sayılarını arttırmayı hedefleyecek.
Türkiye’de Temel Plan 45.99 TL olarak kullanıcılara sunulmakta. Bu da reklamlı abonelik beklenen fiyatının 36 TL olması anlamına geliyor. Fakat fiyatlar ile ilgili henüz resmi bir açıklama yapılmadı. Netflix, bölgesel fiyatlandırma stratejisi uygulayan bir platform. Türkiye’nin ekonomisi göz önünde bulundurulduğunda daha yüksek bir fiyatlandırma yapılabilir. Platform ekonomideki dengesizlikten dolayı kendini garanti altına isteyecektir. Fakat bir diğer taraftan abone sayılarındaki düşüş de göz önünde bulundurulacaktır. Türkiye’deki abonelerini kaybeden platformun çok daha düşük bir fiyat sunmasını bekleyenler de var.
Güncel Netflix Türkiye abonelik ücreti;
Dünyanın en çok tercih edilen dijital yayın platformu Netflix’ten beklenen hamle geldi. Netflix, içerisinde bulunduğumuz sene içerisinde dünya genelinde zam uyguladı. Hatta Türkiye için 1 sene içerisinde iki kere zam yapıldı. Netflix abonelik ücretlerinde artış sebebi ile birçok kullanıcı abonelik iptali kararı aldı. Bu durum karşısında yeni bir strateji uygulaması beklenen Netflix, bekleneni yaptı. Bundan sonra kullanıcılar çok daha uygun bir fiyat ile abonelik sahibi olacaklar.
Rakipleri ile kıyaslandığında Netflix abonelik ücretleri çok yüksek kalıyordu. Bu sebeple Netflix, abone sayılarında düşüş yaşamakta idi. Bu duruma bir çare arayan platform, reklamlı abonelik fikri ile kullanıcıların karşısına çıktı.
Netflix reklamlı abonelik paketi 12 ülkede kullanılmaya başladı!
Netflix’in reklamlı abonelik paketi 12 ülkede kullanıma sunuldu. Bu ülkeler aşağıda sıralanmıştır:- Avustralya
- Brezilya
- Kanada
- Fransa
- Almanya
- İtalya
- Japonya
- Kore
- Meksika
- İspanya
- Birleşik Krallık
- Amerika Birleşik Devletleri
Netflix reklamlı abonelik paketinde yer alacak reklamlar ne kadar süre tutacak?
Netflix’in reklamlı abonelik paketi ile kullanıcılar, reklam izleyerek daha uygun fiyata paket alacaklar. Dijital yayın platformunun kullanıcıların karşısına çıkaracağı reklam türleri ise merak konusu. Kullanıcıların izleyeceği reklam süreleri 15 ila 30 saniye arasında değişiklik gösterecek. Bu reklamların atlanması ise mümkün olmayacak. Yani YouTube platformunda olduğu gibi ilk 5 saniyeden sonra reklamlar geçilemeyecek.15 ila 30 saniye sürecek reklamlardan oluşan reklam zinciri ise 4 ila 5 dakika sürecek. Yani kullanıcılar her 1 saatlik içerik izleme için 4 ya da 5 dakika reklam izleyecekler. Bu reklamlar içeriklerin hem başında hem de sonunda olacak şekilde kullanıcıların karşısına çıkacak.
Reklamlı abonelikte çevrimdışı izleme mümkün olacak mı?
Netflix’in reklamlı abonelik kapsamında kullanıcılar çevrimdışı dışı izleme yapamayacak. Yani daha sonra izlenmek isteyen içeriklerin indirilmesine izin verilmeyecek.Netflix’in şu ana kadar sunduğu aboneliklerde içeriklerin indirilmesi mümkündü. Böylece kullanıcılar, izlemek istedikleri içerikleri indirip internetsiz ortamlar izleyebiliyorlardı. Reklamlı abonelik paketine sahip olan kullanıcılara ise bu imkan sunulmayacak.
Netflix’te abonelerin karşısına ne tür reklamlar çıkacak?
190’dan fazla ülkede kullanıcıya sahip olan platform, reklamlara dair detaylı açıklama yapmadı. Reklam türleri ya da kategorileri her kullanıcıya aynı şekilde sunulmayacak. Netflix, kişiye özel reklam gösterimi uygulanacağına dair bir açıklama yaptı. Yani kullanıcıların ilgi alanlarına göre özel reklamlar sunulacak.Aynı zamanda platformda yer alan yapımların reklamlarının gösterilmesi de bekleniyor. Böylece Netflix, yapımların izlenme sayılarını arttırmayı hedefleyecek.
Netflix reklamlı abonelik Türkiye beklenen fiyatı kaç TL?
Netflix reklamlı abonelik fiyatı için ülkemiz ile ilgili resmi bir açıklama yapılmadı. Reklamlı Temel Plan fiyatı 6.99 dolar olarak açıklandı. Kur göz önünde bulundurulduğunda bu fiyat 148 TL’ye denk geliyor. Netflix Temel Plan ise 9.99 dolar olarak ABD’de kullanılmakta. Bu da Türk Lirası ile 186 TL yapmakta. Yani reklamlı abonelik fiyatı ile %30’luk bir fark mevcut olacak.Türkiye’de Temel Plan 45.99 TL olarak kullanıcılara sunulmakta. Bu da reklamlı abonelik beklenen fiyatının 36 TL olması anlamına geliyor. Fakat fiyatlar ile ilgili henüz resmi bir açıklama yapılmadı. Netflix, bölgesel fiyatlandırma stratejisi uygulayan bir platform. Türkiye’nin ekonomisi göz önünde bulundurulduğunda daha yüksek bir fiyatlandırma yapılabilir. Platform ekonomideki dengesizlikten dolayı kendini garanti altına isteyecektir. Fakat bir diğer taraftan abone sayılarındaki düşüş de göz önünde bulundurulacaktır. Türkiye’deki abonelerini kaybeden platformun çok daha düşük bir fiyat sunmasını bekleyenler de var.
Güncel Netflix Türkiye abonelik ücreti;
- Temel Plan: 45,99 TL – Tek cihaz, 720p’ye kadar
- Standart Plan: 69,99 TL – İki cihaz, 1080p
- Özel Plan: 93,99 TL – Dört cihaz, 4K + HDR
- Basic with Ads: 6.99 dolar
- Basic: 9.99 dolar
- Standart: 15.99 dolar
- Premium: 19.99 dolar
Özellikler | Reklamlı Temel Plan | Temel Plan | Standart Plan | Özel Plan |
Aynı anda izleyebileceğiniz ekran sayısı | 1 | 1 | 2 | 4 |
İçerik indirebileceğiniz telefon veya tablet sayısı | 1 | 1 | 2 | 4 |
Sınırsız dizi, film ve oyun | Lisans kapsamında bazı içerikler olmayabilir. | Var | Var | Var |
Dizüstü bilgisayarda, televizyonda, telefonda veya tablette izleme imkanı | Var | Var | Var | Var |
HD çözünürlük | Yok | Yok | Var | Var |
Ultra HD çözünürlük | Yok | Yok | Yok | Var |