Sözlük PR (Halkla İlişkiler)

[IF] Konu Bilgileri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde IF - Sözlük kategorisinde X tarafından oluşturulan PR (Halkla İlişkiler) başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 62 kez görüntülenmiş, 0 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı IF - Sözlük
Konu Başlığı PR (Halkla İlişkiler)
Konbuyu başlatan X
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan X

X

IF Teknik Sorumlu
IF - TeknikAdmin
Katılım
24 May 2020
Mesajlar
1,952
Tepkime puanı
91
Puanları
45

İtibar:

PR, şirketler ve hedef kitleleri arasında karşılıklı yarar sağlayan ve ilişkiler kuran stratejik bir iletişim sürecidir. PR’ın açılımı public relations'tır. Public relations, Türkçe diline halkla ilişkiler olarak çevrilmiştir.

Halkla ilişkiler (PR), bir kişi ya da şirket hakkındaki bilgilerin halka ve özellikle medyaya nasıl yayılacağını yönetmeyle ilgili teknikler ve stratejiler dizisidir. Birincil hedefleri, önemli şirket haberlerini ya da olaylarını yaymak, bir marka imajını korumak ve olumsuz olayları en aza indirgemek için olumlu bir dönüş yapmaktır.

PR ne işe yarar?

Halkla ilişkiler uzmanları, müşterilerinin markasına, itibarına ya da imajına ilişkin halkın algısını etkilemeye çalışır. Uzmanlar, reklamcıların aksine müşterileri ya da kuruluşları hakkında olumlu bir konuşmayı teşvik etmek için para ödemezler; ikna ederler. Bu amaca ulaşmak için aşağıdakiler de dahil olmak üzere bir dizi araç kullanırlar:

  • Sosyal medya da paylaşımı ve etkileşimi
  • Konuşma görüşmeleri düzenleme
  • Kriz yönetimi için stratejiler oluşturma
  • Özel etkinlikler düzenleme
  • İş bağlantıları ve ağ oluşturma
  • Basın bültenleri yazma ve yayınlama
Esasen halkla ilişkiler uzmanları, bir kuruluş ile onun halkı arasında bir ilişkiyi teşvik etmek için ortaya çıkan stratejiler ve teknolojileri kullanarak özenle hazırlanmış iletişimde uzmanlaşırlar. Bir PR profesyonelinin kullandığı tam taktik ve yöntemler müşteriye, hedeflerine ve ihtiyaçlarına bağlı olarak değişecektir. Bununla birlikte, hemen hemen tüm durumlarda, halkla ilişkiler uzmanları, basının olumsuz etkilerini en aza indirirken müşterilerinin ilgisini en üst düzeye çıkarmaya çalışmaktadır..

PR gerekli mi?

Şirketlerin devamlılığı ve gelişimi için halka ilişkiler önemli bir alandır. Bir işletme, halkla olan ilişkisi sayesinde hayatta kalır. Halkla ilişkileri güçlendirmek, işi güçlendirmek anlamına gelir. Şirketin ya da kuruluşun internette olan varlığı, sosyal ağlarda bir sayfanın aktif olarak sürdürülmesiyle sağlanabilir. Ancak bu yönde başarılı olmak için çok çalışmak ve çok zaman harcamak gerekmektedir.

Halkla ilişkiler, markanın itibarını oluşturmak için doğru bilgileri doğru yer ve kişilerle paylaşmakla ilgilidir. Bir halkla ilişkiler ajansı, kuruluşlarla birlikte çalışır ve belirli bir sektörde imajlarını oluşturmalarına yardımcı olur. Etkili pazarlama stratejileri ile müşterilerin ilgisini çeker. İşin geleceğini değiştirebilecek bir alandır. Uygun şekilde kullanıldığında, halkla ilişkiler bir şirket kurtarabilir ve ona neredeyse her engelin üstesinden gelme gücü verir. Herhangi bir marka için ve birçok nedenden dolayı hayati öneme sahiptir.

Marka yönetiminin önemli bir yönüdür, satışları arttırmaya yardımcı olabilir ve kuruluşla etkileşime giren kişilerle ilişkiler kurar. Bir krizden kaynaklanan zararı azaltmaya ya da işe fayda sağlayabilecek beklenmedik fırsatlardan yararlanılmasına da ön ayak olabilir. Modern yaşamın son derece bağlantılı, hızlı tempolu doğası nedeniyle çok değerlidir.

İşletmeler, halkla ilişkileri, yardım almadan başarılı bir şekilde yapmak için gerekli deneyim ve bilgiye sahip olmayabilir. Kuruluşlar bir profesyonelden yardım almalıdır. Her organizasyonun kendine özgü ihtiyaçları vardır, bir karar vermeden önce belirli bir organizasyonda neyin en iyi olacağını belirlemek için dikkatli bir şekilde düşünmek gerekir.

PR kim yapar?

Halkla ilişkiler uzmanı ve profesyonelleri, şirket temsilcisi olarak hareket ederek işverenleri için olumlu bir kamu imajını korumakla görevlendirilirler. Uzmanlar, bir markanın, işletmenin ya da bireyin bütünsel stratejik iletişim sürecinde değerli bir rol oynar. İlgili tüm taraflar arasında faydalı ilişkiler sağlamaya odaklanırlar.

Temel olarak bir halkla ilişkiler uzmanı, stratejilerin oluşturulmasından, planlanmasından ve yürütülmesinden sorumlu olan bir medya profesyonelidir. Onların temel kaygısı algıdır.

Bir PR uzmanı, markalarının ya da kuruluşlarının değerini anlamak için müşterileriyle çok yakın çalışır ve bu değeri ilgili kitlelere iletmek için çaba gösterir. Bir halkla ilişkiler uzmanı müşterinin algısını etkileyecek kampanyalar oluşturur.

Uzmanlar, markaların ve işletmelerin halkın algısını etkilemek için iletişim stratejileri geliştirme konusunda uzmandır. Halkla ilişkiler stratejilerini desteklerler ve halkla ilişkiler projelerinin ilgili taktiklerini uygulamaktan sorumludurlar. Sağlıklı bir marka itibarını ve şirket imajını büyütmek, şekillendirmek ve sürdürmek için çalışırlar. Bir PR uzmanı, pazarlamacı değildir, ücretsiz iletişim yoluyla olumlu bir şirket itibarı geliştirmeye odaklanırlar. Geleneksel olarak, bu halkla ilişkiler çabaları, köklü bir markanın olumlu algısını sürdürmekle ilgilidir.

PR yöneticisinin becerileri nelerdir?

Başarılı halkla ilişkiler yöneticilerinin belirli bir takım becerilere sahiptir. Esnek ve değişime açık olmanın yanı aşağıda bu becerilerden önemlileri listelenmiştir:

  • İletişim becerisi: Halkla ilişkilerin birincil odak noktalarından biri, işletmenin itibarını oluşturmaktır. Bunu yapmak için halkla ilişkiler yöneticileri zamanlarının çoğunu ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri sürdürmek için harcar. Halkla ilişkiler ekibinin halka açık etkinliklerde, basın toplantılarında ve diğer etkinliklerde şirket hakkında konuşmanın yanı sıra muhabirler ve diğer paydaşlarla da bağlantı kuruyor. Bu nedenle, mükemmel iletişim, PR yöneticileri için önemli bir beceridir.
  • Yazma becerileri: Halkla ilişkiler yöneticileri yazılı olarak iyi iletişim kurabilmelidir. Halkla ilişkiler yöneticileri, basın bültenleri ve şirketle ilgili haberler yazmaktan sorumlu olduğundan, güçlü yazma becerileri, şirketi tanıtmak için doğru mesajı iletmelerine yardımcı olacaktır.
  • Yaratıcılık: Pazarlama gibi yaratıcılık da halkla ilişkiler dünyasında uzun bir yol kat ettiriyor. PR yöneticileri, yaratıcı olmalıdır ve kalabalığın arasından sıyrılan bir stratejiyi nasıl oluşturacaklarını bilmelidir. Bu önemlidir, çünkü benzersiz bir hikaye ya da bakış açısı PR kapsamını yönlendirecektir.
  • Güçlü araştırma becerileri: Halkla ilişkiler, sosyal bir endüstridir ve insanlar, doğrudan markadan bahsetmeden marka hakkında konuşuyor olabilir. İyi araştırma becerileri, halkla ilişkiler yöneticilerinin bu fırsatları bulmasına ve kullanmasına yardımcı olacaktır. Bir yönetici, trendleri ve dijital pazarlama güncellemelerini takip etmelidir. Stratejilerinin başarılı olması için arama ve sosyal medya değişikliklerinden haberdar olmalıdırlar. Rekabetçi medya kuruluşlarında varlığını sürdürmek için uzman bilgisi ve yeni bir bakış açısı sunarlar.

PR markaya ne kazandırır?

Her şirket, büyüklüğü ne olursa olsun, başarısı itibarına bağlıdır. Halkla ilişkiler, işletmelerin hedeflerine ulaşmasına ve imajını iyileştirmesine yardımcı olması için önemli bir yönetim aracıdır. Tanıtımın, işletmelere daha büyük bir platform ve daha fazla güvenilirlik sağlayan geniş bir kitleye ulaşma gücüne sahip olmasına rağmen, ne yazık ki çoğu zaman göz ardı edilir.

Birçok şirket, halkla ilişkileri, pazarlamaya nasıl entegre edeceğinden emin değil ya da faydalarının tamamını kavrayamamış olabilir. PR'ın markayı ya da kuruluşu büyütmeye yardımcı olabileceği beş yol aşağıda anlatılmıştır.

  • Marka duyarlılığını arttırır: Halkla ilişkiler, markanın hikayesini anlatmaya, rakiplerden ayırmaya ve her zaman izleyicilere hitap eden içeriğin peşinde olan medya için bir fikir akışı sağlamaya yardımcı olur. Basın bülteninden, markayı tanıtmaya yardımcı olacak çeşitli içerik türleri üreteceklerdir.
  • Satışları arttırır ve kar yaratır: Halkla ilişkiler, işletmenin odağına bağlı olarak çok sayıda izleyiciyle ilişkiler kurar. İşletmeyle ilgili üçüncü taraf içeriği, tüketiciler nezdinde daha fazla güvenilirlik taşıdığından PR, insanları satın alma kararlarına daha yakın ve daha hızlı hale getirir.
  • Güvenilirlik oluşturur: Tüketiciler, yerleşik markalarla kendilerini daha rahat hissederler. TV reklamları, makaleler, röportajlar, sosyal medya gönderileri ve daha fazlası sektördeki güvenilirliği gösterir.
  • Dogru kitlelere ulaşır: Uzman PR ajansları, markalar için doğru platformlara, yayınlara, kanallara, doğru otoritelere ve etkileyicilere ulaşmak için bir işletmenin zamanını ve yatırımını en iyi şekilde kullanmasını belirlemeye yardımcı olur.

Dijital PR nedir?

Dijital PR, daha fazla çevrimiçi varlık ve görünürlük elde etmek için internet tabanlı yöntemleri, araçları ve kanalları kullanmanın stratejik olarak planlanmış faaliyetini ifade eder. Dijitalin eklenmesi, PR uygulamalarının evrimi anlamına gelir.

Gerçek şu ki, günümüzde insanların çoğu, çevrimiçi ortamda markaları keşfediyor ya da onlarla iletişim kuruyor. Potansiyel temas noktalarından bazıları Google aramaları, sosyal medya platformları, Podcast'ler, forumlar, bloglar ve inceleme sitelerinin beğenilerini içerir.

Bu nedenle, tanıtım kazanmak için halkla ilişkiler uzmanı, mesajları etkili bir şekilde iletmek için artık yalnızca geleneksel medyaya güvenemezler. Bunun yerine, bir markanın var olmasını ve hedef kitlesinin kullandığı dijital kanallarda olumlu bir şekilde sunulmasını sağlamak için çaba harcarlar.

İstenen görünürlüğü ve imajı elde etmek için halkla ilişkiler uygulayıcıları, dijital halkla ilişkilerin dört temel taşına yönelirler:

  1. Arama motoru optimizasyonu (SEO)
  2. İçerik pazarlama
  3. Sosyal medya
  4. Etkileyici pazarlama.
Markalar, bunları uygulayarak, artık onu kesmeyen çevrimdışı yöntemler kullanmaktan çok daha geniş kitlelere ulaşabilir ve onları etkileyebilir.

Dijital PR aracı nedir?

Dijital PR araçları, halkla ilişkiler profesyonellerinin çevrimiçi varlıklarını ve iletişimlerini yönetmelerine yardımcı olan çevrimiçi hizmetlerdir. Sosyal medya izleme, medya listeleri ve e-posta kampanyaları gibi çeşitli özellikler sunarlar.

Dijital PR aracı, markaların çevrimiçi varlığını takip etmeye, şirketlerle ilgili çevrimiçi konuşmaları belirleyip bunlara yanıt vermeye ve önemli medya kuruluşlarıyla ilişkiler kurmaya yardımcı olabilir. Bunun yanında e-posta kampanyaları tasarlamaya, göndermeye ve sosyal medya hesaplarını yönetmeye de destek olabilirler.

Etkili çevrimiçi iletişim için şirketlerin, doğru dijital PR aracını seçmesi çok önemlidir. Şirket için önemli olan özellikleri ve birlikte çalışılan şirketin boyutu ve türü göz önünde bulundurulmalıdır. Çeşitli dijital PR araçları mevcuttur. Bu nedenle bir karar verilmeden önce seçeneklerin araştırılıp karşılaştırıldığında ve doğru seçeneklerin tercih edildiğinden emin olunmalıdır.

Dijital PR türleri nelerdir?

Dijital PR, çeşitli dijital kanallar aracılığıyla çevrimiçi bilginin yayılmasını yönetme sürecidir. Bu, sosyal medyadan, çevrimiçi yayınlara kadar her şey olabilir. Birkaç farklı dijital PR türü vardır:

  • Sosyal medya: Bu, Facebook, Twitter, LinkedIn gibi sosyal medya sitelerinde profiller oluşturmayı ve yönetmeyi içerir. Şirketin web sitesinde güncellemeler, makaleler , bağlantılar, yayınlar hakkında kullanıcı tarafından gelen herhangi bir yorum ya da soruya yanıt verilebilir..
  • Çevrimiçi yayınlar: Bu, şirket ya da sektör hakkında makaleler yazmayı ve bunları çevrimiçi yayınlara göndermeyi içerir. Bunun yanında bu makaleleri sosyal medya ve e-posta kampanyaları aracılığıyla da tanıtımı yapılmalıdır.
  • Basın yayınları: Bu, çevrimiçi veya çevrimdışı yayınlara basın bültenleri yazmayı ve göndermeyi içerir.
  • Bloglama: Bu, bir şirket bloğu oluşturmayı ve düzenli olarak makaleler yazıp yayınlamayı içerebilir. Bunun yanında blog içerikleri, sosyal medya ve e-posta kampanyaları aracılığıyla da tanıtılmalıdır.
  • Viral pazarlama: Bu, çevrimiçi viral hale gelen videolar, resimler ya da makaleler oluşturmayı içerir. Bu öğeleri sosyal medya ve e-posta kampanyaları aracılığıyla tanıtılmalıdır.

PR nasıl yapılır?

PR, tamamen tutum ve davranışları etkilemek ile ilgilidir. Ancak bunu etkin bir şekilde yapabilmek için şirketlerin önceden tanımlanmış amaç ve hedefler doğrultusunda çalışmak üzere tasarlanmış sağlam bir dijital PR stratejisine ihtiyacı vardır.

PR uzmanları tarafından listelenen tüm planların birkaç ortak adımı vardır. Bunları takip ederek, hemen hemen her kuruluş için bir PR stratejisi oluşturulabilir. Halkla ilişkiler, şirketlerin güvenilirliği ile marka bilinirliğini arttırmaya ve itibar oluşturmaya yardımcı olur. Bunu göz önünde bulundurarak şirketler için bunu nasıl etkili bir şekilde yapılacağı aşağıda açıklanmıştır:

  1. Hedefler tanınmalı: Kampanyayı planlamaya başlamadan önce hedeflerin net bir şekilde tanımlanması gerekir.
  2. Hedef kitle belirlenmeli: Neye ulaşmak istenildiği öğrenildikten sonra hedef kitlenin belirlenmesi gerekir.
  3. Rakipler araştırılmalı: Rakipleri araştırmak ve PR açısından ne yaptıklarını anlamak da önemlidir. Hangi taktikleri kullanıyorlar? En çok hangi konuda başarılı görünüyorlar? Bu sorular yöneltilmeli ve cevap aranmalıdır. Rakip firmaların başarılarından, başarısızlıklarından ders almaya çalışılmalı ve aynı hataları yapmaktan kaçınılmalıdır.
  4. Bir strateji oluşturulmalı: Hedefleri, hedef kitlesini ve rekabeti net bir şekilde anladıktan sonra PR kampanyası için bir strateji oluşturmaya başlanmalıdır. Bu, sosyal medya, içerik pazarlaması, e-posta pazarlaması ve daha fazlası gibi hedef kitleye ulaşmak için kullanılması gereken belirli taktikleri bulmayı içerir.
  5. Planlar uygulanmalı: Strateji hazır olduğunda onu uygulamaya başlama zamanı gelir. Bu, içerik oluşturmayı, gazeteciler veya diğer etkileyici kişilerle ilişkiler kurmayı, sosyal medya ve diğer kanallarda hedef kitleyle etkileşim kurmayı içerecektir.
  6. Başarı ölçülmeli: Son olarak başarıyı ölçmek ve yol boyunca ilerlemeyi takip etmek önemlidir. Bu, PR kampanyasının hedeflerine ulaşıp ulaşmadığını belirlemeye ve bu süreçte gerekli ayarlamaları yapmaya yardımcı olacaktır.

Halkla ilişkiler ve reklamcılık arasındaki fark nedir?

Reklam, hedef kitleyi belirli bir ürün ya da hizmeti satın almaya ve belirli bir fikir doğrultusunda harekete geçmeye ikna etmeyi amaçlayan bir pazarlama stratejisidir. Ürünün adını ve satın alanlara nasıl fayda sağlayabileceğini içerir. Amacı, markalaşma yoluyla ürünlerin kullanımını ve satışını arttırmaktır. Bir görüntünün ve ürün adının tekrarı, ürünleri hedef kitlenin zihninde tutmaya yardımcı olmak için kullanılır. Böylece belirli bir ürüne ihtiyaç duyduklarında ilk hatırlayacakları marka şirketin markası olur.

Halkla ilişkiler ise bir ünlünün, politikacının, işletmenin ya da kuruluşun kamu imajının korunması ile ilgilidir. Bir şirket ile çalışanları, yatırımcıları ve tüketicileri arasında bir bağ oluşturmak için kullanılır. Trendlerin analizi ve ürünlerin satışını nasıl etkileyebileceği ile ilgilenen bir bilim olduğu kadar bir sanat olarak da kabul edilir. Hem şirket hem de kamu için faydalı olan programların planlanması ve uygulanması ile ilgilenir.

Reklam, kampanyanın yayınlanacağı ya da yerleştirileceği bir reklam alanı için ödeme yaparak bir ürünün tanıtımını içerir. Şirket, reklam üzerinde yaratıcı kontrole sahip olacak ve reklamın yerleştirileceği zaman bilgilendirilecektir. Reklam, şirketin bütçesi izin verdiği sürece yayınlanabilir. Halkla ilişkiler, ürün ya da şirket için ücretsiz tanıtım almayı içerir. Böylece şirketin, reklamının sunulup sunulmadığı konusunda hiçbir kontrolü yoktur. Yalnızca bir kez yerleştirilir ve tüketiciler tarafından ücretli bir reklamdan farklı olarak görüntülenerek daha güvenilir hale gelir.

Reklam, belirli bir miktarda yaratıcılığa ihtiyaç duyar. Halkla ilişkiler, bir kişinin sınırsız sayıda temasa ve medyaya maruz kalmasına da olanak tanır. Nasıl yapıldıkları konusunda da bir fark vardır. PR, ticari mesaj içermeyen bir haber formatında, reklam ise ürünü ve şirketi övmek amacıyla yapılır.

PR ajansları ne yapar?

PR ajansı, farkındalık ile beraber itibarı arttırmak, güven oluşturmak, kitlelerle etkileşim kurmak, kitle oluşturmak, web sitelerine trafik çekmek, SEO'yu geliştirmek, yeni ortaklıklar kurmak, satışlar ile sorguları arttırmak ve genel olarak geliştirmek için işletmelerle birlikte çalışır. İşi daha geniş hedeflerine ulaşmasına yardımcı olur.

Halkla ilişkiler medya kapsamını güvence altına almaktan çok daha fazlasıdır. Bu alan, satış artışı için hızlı bir çözüm değildir ve uzun vadeli bir strateji olmalıdır. PR ajanslarının yaptığı iş, iş hedefleriyle bağlantılıdır ve yatırım getirisi sağlamaya yardımcı olur.

Kişisel PR nasıl yapılır?

Halkla ilişkiler, büyük ve küçük tüm işletmeler için çok önemlidir. Girişimciler de dahil olmak üzere herkes, rekabetçi pazarda olumlu tanıtım yapmanın yollarını bulmalıdır. Kişilerin, kendilerini etkili bir şekilde nasıl markalayacağını ve aynı zamanda temel bir kişisel halkla ilişkiler stratejisini nasıl yöneteceğini öğrenmek, başarı için çok önemlidir.

Ürünler ve markalar kadar kişiler için de tanıtım önemlidir. Bu konuda izlenecek yol, elbette sahip olunan işin türüne bağlıdır. İletişimlerde kişisel bir dokunuşun sürdürüldüğünden emin olunmalıdır. Sosyal medya profillerinde logo yerine kişisel fotoğraflar kullanılmalıdır. Sosyal medya sitelerinde paylaşım yapıldığında, gerçek kişiliğin parlamasına izin verilmelidir. İnsanlar, kurumsal logoların ya da sloganların aksine, kişilere daha çok dönüş yapar.

Ne satılırsa satılsın, rekabet edilmelidir. Bu bir meydan okuma sunarken, aynı zamanda kişileri farklı kılan şeylere odaklanma fırsatı da verir. Bunu tespit edebilmek için hedef kitlenin çok iyi tanınması gerekir. Sunulan ürünle en çok ilgilenecek türden insanlarla bağlantı kurabilmek önemlidir. Pazarlama ve halkla ilişkiler taktiklerinin, kitlenin yaşına, cinsiyetine, ilgi alanlarına, gelir düzeyine ve diğer demografik özelliklerine bağlı olarak farklılık gösterir. İyi bir kişisel PR için bu durumlara dikkat edilmelidir. İtibar yönetimi, halkla ilişkilerin bir diğer önemli yönüdür.

İtibar yönetiminin ilk kısmı, insanların söylediklerine dikkat etmektir. Sosyal medya siteleri izlenmelidir. Birileri işi eleştirirse, mantıklı ve ölçülü bir şekilde yanıt verilmelidir. Belirli bir sorun varsa, durumu düzeltmek için elden gelen her şey yapılmalıdır. Bunun yanında insanlar olumlu yorumlar yaptığında takdir göstermek için geri dönüş yapılmalıdır.

Devasa bir pazarlama bütçesi olmasa bile kişilerin kendini güçlü bir şekilde tanıtmasının birçok yolu vardır. İşte akılda tutulması gereken birkaç ipucu:

  • Sosyal medya sitelerinde aktif ve etkileşimli olunmalıdır. Örnek vermek gerekirse, Facebook sayfası takip edilmeli, yorum ve sorulara yanıt verilmelidir.
  • Çeşitli medyaları kullanarak kişisel tanıtım yapılmalıdır. Makaleler, videolar ve Podcast'ler oluşturulmalıdır.
  • Yeni ve dikkate değer bir şey yapıldığında basın bültenleri gönderilmelidir.
  • Kişiler, kendilerini çevrimdışı ve yerel olarak olduğu kadar çevrimiçi olarak da markalamalıdır. Sektörle ilgili yerel iş etkinliklerine ve ticari fuarlara katılmalıdırlar.

En başarılı PR örnekleri nelerdir?

  • Ice Bucket Challenge: Daha önce ALS hastalığının ne olduğu toplumda yaygın olarak bilinmiyordu. Bu konuyla ilgili yaratıcı bir kampanya başlatıldı. İnsanlar kafalarından bir kova buzlu su döküp, bu videoyu sosyal medyada paylaşmaya ve arkadaşlarına da aynısını yapmaları için meydan okumaya başladılar. Görevi 24 saat içinde tamamlayamayanlar, ALS araştırmasına 100 $ bağışlamak durumunda kalacaktır. Bu fikrin kendisi basit olabilir. Ancak birkaç hafta içinde Instagram'da yayınlanan ve reklama tek bir kuruş harcamadan 3,7 milyondan fazla buz kovası ile ilgili video yayınlandığından, bu kampanyanın benzersiz bir PR profesyoneli olarak dünya çapında ilgi çekmiştir.
  • Dove-Real Beauty: Kampanyanın amacı, tüm kadınların kişileştirdiği doğal fiziksel farklılıkları anlamak ve kendileriyle rahat ve mutlu olma güvenine sahip olmalarına teşvik etmektir. Bu kampanya bir çok reklam ödülü kazandı ve muazzam miktarda ürün sattı. Satışlar, kampanyanın açılış yılındaki 2.5 milyar dolardan bugün 4 milyar dolara yükseldi. Bu kampanya sadece Dove'un satışlarını başarılı bir şekilde artırmasına yardımcı olmakla kalmadı, aynı zamanda kadınların güvenini de artırdı.
  • IKEA: İkea, karantina dönemlerinde müşterilerin evlerini yeni bir perspektiften görmelerini istedi. #EvdeKal kampanyası başlattı. Evlerin, içinde sıkışıp kaldığımız bir yer olduğu fikrini, bir sıcaklık, barınak ve büyüme yeri olarak yeniden şekillendirdi. İzleyici üzerinde kalıcı bir izlenim bıraktı ve karamsar insanlara bir umut ışığı oldu.

 
Üst Alt