• 🔊 Sponsor - Bu alana reklam verebilirsiniz. Detaylı bilgi için TIKLAYINIZ 📌
  • 🔊 Sponsor - Sohbet'in yeni adı Haylaz.NET açıldı. Sen de hemen aramıza katılmak için TIKLA 📌
  • 🔊 Sponsor - Türkiye'nin resmi mobil sohbet sitesi Mobil.Gen.Tr açıldı! Tüm mobil cihazlardan giriş yapmak için TIKLA 📌

  • Türkiye'nin Güncel IRC Forum Sitesi
    IRCForumlari.Gen.Tr IRC Forum sitesine katılım zahmetsiz ve ücretsizdir.
    Konu içeriğini görebilmek için lütfen üye olun. Aksi taktirde içeriği göremezsiniz.

Sakın bu hataya düşmeyin! İnternette bulduğu ilk numarayı çevirdi hayatının şokunu yaşadı... 'Buna kim dur diyecek'

  • Konbuyu başlatan Sedh
  • Başlangıç tarihi
  • Cevaplar : 0
  • Görüntüleme : 41

IFGENTR Konu Bilgileri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Güncel Haber kategorisinde Sedh tarafından oluşturulan Sakın bu hataya düşmeyin! İnternette bulduğu ilk numarayı çevirdi hayatının şokunu yaşadı... 'Buna kim dur diyecek' başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 41 kez görüntülenmiş, 0 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Güncel Haber
Konu Başlığı Sakın bu hataya düşmeyin! İnternette bulduğu ilk numarayı çevirdi hayatının şokunu yaşadı... 'Buna kim dur diyecek'
Konbuyu başlatan Sedh
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan Sedh

Sedh

IFGT Süper Moderatör
Katılım
4 Haz 2020
Mesajlar
31,095
Tepkime puanı
10
IFGT Puan
38
Bakırköy'de çamaşır makinesinin arızalanması üzerine internetten numarasını bulduğu tamirciyi evine çağıran Gülay Erman, iddiaya göre makinesini tamir için gelenlerden ne makinesini ne de parasını geri alabildi. Şikayetçi olan Erman, "26 Mart'tan bu güne kadar 1 ay geçti, makinam yok ortada" dedi. Tüketici Konfederasyonu (TUKONFED) Hukuk Komisyonu Başkan Yardımcısı Dr. Mücahit Saraçlı ise, "Yetkili olmamalarına rağmen maalesef internet üzerinden özellikle böylesine servis aramalarında, arama motorlarında kendilerini üst noktada çıkartıyorlar. Bunları önlemek için Ticaret Bakanlığı, 1 Temmuz 2020 itibariyle SERBİS dediğimiz bir uygulama başlattı. Bu uygulamaya kolay bir şekilde erişim sağlanmakta. Girdiğinizde 10-15 saniye içerisinde hangi markanın yetkili servisini, kendi adresinize yakın olanını aradığınızda karşınıza çıkmakta" diye konuştu.
Haberin DevamıBakırköy'de yaşayan Gülay Erman, 26 Mart'ta, çamaşır makinesinin arızalanması üzerine internetten bir tamirci buldu. İddiaya göre evine gelen tamirciler, önce çamaşır makinesinin motorunun arızalı olduğunu söyleyip 7 bin lira karşılığında yeni motor taktı. Makinenin aynı gün tekrar arızalanması üzerine Gülay Erman, firmaya telefon ederek durumu bildirdi. Aynı tamirciler ikinci kez eve gelerek, firmada tamir edilmesi gerektiğini söyleyerek çamaşır makinesini alıp götürdü. 1 aydır firmaya telefon edip makinesinin durumunu soran ve makineyi geri almak istediğini belirten Gülay Erman, henüz sonuç alamadığını ve mağduriyet yaşadığını söyledi. Evine gelip çamaşır makinesini götüren servis çalışanına cep telefonu numarası üzerinden defalarca mesaj atan Erman, çalışanın kendisini oyalayıcı nitelikte sesli ve yazılı cevaplar aldığını söyledi. Tüketici Hakem Heyeti'ne şikayette bulunan, Gülay Erman polise giderek şikayetçi oldu.Haberin Devamı"1 AY GEÇTİ MAKİNAM ORTADA YOK"Gülay Erman, "Çamaşır makinem bozuldu, internetten ilk bulduğum tamirciyi çağırdım geldiler. Baktı, 'Bu makinenin motoru yanmış' dedi. Yüksek bir fiyat söyledi ama biraz aşağıya indi; 7 bin lirada durdu. Aynı gün bir motorla geldi. Banyoda birtakım sesler duydum, 'Değiştirdik' dedi ve 7 bin liramı alıp gittiler. Akabinde çamaşırları attım makine çalışıyor çalışıyor durmuyor. Kendim sıkmaya getirdim, sıkmada makine hopladı. Durdurdum ve bu sefer firmayı defalarca aradım. Sonra ikinci şahıs geldi. O da 'Ben bu makineyi tamir edeceğim, sizden de hiç para almayacağım ve size getireceğim' dedi. Alıp makineyi götürdü bu ikinci kişi ve şu anda makine de yok. Defalarca arıyorum ve hergün aynı şeyi söylüyorlar; 'Bugün geliyor diyorlar' . 26 Mart'tan bu güne kadar 1 ay geçti, makinam yok ortada." dedi."BUNA KİM DUR DİYECEK"Yaşadığı olay karşısında çaresiz kaldığını ifade eden Erman, "İnternetten girdim, aradım, geldiler. Bu şekilde buldum ama hiçbir detayına girmedim. Zaten başıma böyle bir şey ilk olarak geldi. Sonrasında bu firmanın içeriğini inceledikçe benim gibi çok mağdur olmuş insanları görüyorum, okuyorum. Tüketici Hakem Heyetine gittim, şikayette bulundum. Ne yazık ki '6 ay içerisinde sonuçlanabilir' dediler. Ben 6 ay içerisinde ne yapacağım. 2-3 gün önce de karakola gittim. Çaresizim, ne yapacağımı şaşırdım. Nasıl bir olayın içindeyiz, buna kim dur diyecek? Bu firmaların insanları bu şekilde kandırdıklarını görüyorum. Lütfen yetkililerden ciddi yaptırımlar istiyorum, bunun önüne geçilmeli." diye konuştu.Haberin DevamıYETKİSİZ SERVİS MAĞDURİYETİNE KARŞI TİCARET BAKANLIĞI'NIN 'SERBİS' UYGULAMASITüketici Konfederasyonu (TUKONFED) Hukuk Komisyonu Başkan Yardımcısı Dr. Mücahit Saraçlı, yetkisiz servislere karşı Ticaret Bakanlığı'nın Servis Bilgi Sistemi'nin (SERBİS) kullanılması gerektiğini hatırlattı. Dr. Saraçlı, "Yetkili olmamalarına rağmen maalesef internet üzerinden özellikle böylesine servis aramalarında, arama motorlarında kendilerini üst noktada çıkartıyorlar. Bunları önlemek için Ticaret Bakanlığı, 1 Temmuz 2020 itibariyle SERBİS dediğimiz bir uygulama başlattı. Bu uygulamaya kolay bir şekilde erişim sağlanmakta. Girdiğinizde 10-15 saniye içerisinde hangi markanın yetkili servisini, kendi adresinize yakın olanını aradığınızda karşınıza çıkmakta. Bu yetkili servislerden de her türlü sorununuza çözüm buluyorsunuz. Aldatıcı reklamlara girdiklerinde, bu tür servisleri gördüklerinde bilinçli tüketici olarak bunların şikayet edilmesi gerekmekte. Zaten yetkili servisler de bu konuda gerekli çalışmaları yapıyorlar. Tüketicilerin sadece dikkat etmesi gereken nokta şu; SERBİS dediğimiz Ticaret Bakanlığı'nın uygulamasına girip bu markaların tanımlı olan servislerine ulaştıklarında her türlü sorunlarına çözüm bulabileceklerdir." şeklinde konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:#İnternet#İstanbul#Beyaz Eşya

663753085b169145c2b64075.jpg


Bu Haber Hurriyet.com.tr'den Alıntılanmıştır. Kaynak: https://hurriyet.com.tr/