- Katılım
- 24 May 2020
- Mesajlar
- 1,952
- Tepkime puanı
- 91
- Puanları
- 45
İtibar:
Tanıtım yazısı, günümüzde web sitelerini kendi ürün ya da hizmetlerini insanları tanıtmak amacıyla yazmış oldukları kısa yazılar olarak tanımlanabilir. Başlıkları ve anahtar kelimeleri özenle seçilmesi gereken tanıtım yazıları, SEO çalışmaları için en etkili backlink yöntemlerinden biridir.
Tanıtım yazıları sayesinde web site ile ilgili bir arama yapıldığı takdirde, kullanıcıların önüne o web sitesinin ilk sıralarda çıkması hedeflenir. Tanıtım yazıları, kullanıcıların karşısına çıkan web siteleri arasından, web site sahiplerinin kendi web sitelerinin tercih edilebilmesi için hazırlamış olduğu yazılardır ve içerdikleri anahtar kelimelerin sitenin ziyaret edilme oranları üzerinde büyük etkisi bulunmaktadır.
Tanıtım yazılarının başarılı olup olmadığı sadece anahtar kelimelerini seçimi ile alakalı değildir; tanıtım yazıları üzerinden alınacak backlinkler sayesinde de web sitesi üzerinde gerçekleşecek olan trafik optimize edilebilir. Backlinkler ile web siteleri teknik açıdan pozitif etkileşim kazanacaklardır.
Tanıtım yazılarında çarpıcılık noktasında kullanıcıyı kazanmak isterken çoğu zaman abartı ile kullanıcı kaçırtmak mümkündür. Samimi ve abartıdan uzak yazılar çok daha fazla kullanıcı trafiğine ve etkileşime imkan tanıyacaklardır.
Bu yazılar, web sitesinin hedeflemiş olduğu kullanıcı kitlesine hitap etmek zorundadır. Bu hedef kitlesine uygun bir şekilde yazılması gerekmektedir ve bu kitlenin hoşuna gidebilecek ve ilgisini çekebilecek şekilde dizayn edilmelidir. Aynı zamanda okuyan kişinin merak duygusunun uyanması gerekmektedir ki tanıtım yazısından okuduktan sonra web sitenin içerisinde girip buradan daha fazla şey öğrenme arzusu duyulsun. Fazla uzun tanıtım yazıları, sıkıcı oldukları için web sitelerinin tıklanma oranlarını düşürmektedirler. Bu sebeple, tanıtım yazıları olabildiğince kısa tutulmalı ve anlam bakımından yoğun kelimelerle süslenmelidirler. Tanıtım yazısı yazarken dikkat edilmesi gereken bazı maddeler aşağıda sıralanmıştır:
Anahtar kelime seçimleri için tanıtım yazısı yazanlara kolaylık sağlayan bazı araçlar aşağıda sıralanmıştır:
Tanıtım yazısından konusunun belirlenmesinde yardımcı olabilecek bir diğer kelime grubu ise, web sitesinin ürün ve hizmetlerinin ait olduğu sektörde sürekli olarak aranan kelimelerdir. Aranma hacmi yüksek olan kelimeler bulunarak, bu kelimeler üzerinden bir konu belirlenmesi ve içerik oluşturulması da yine tanıtım yazısının çok daha fazla insana ulaşmasında ve sektör ile ilgili arama yapan insanların önüne çıkmasında yardımcı olacaktır.
Tanıtım yazılarının konusu belirlenirken web sitesinin ürün ve hizmetlerini göz önünde bulundurarak, düşüşte olan kısmın belirlenmesi ve bu düşüşte olan kısmın tekrar ayaklandırılması için bir konu belirlenmesi de, organik kullanıcı trafiğini ve etkileşimi artırmak için kullanılabilecek yollardan bir tanesidir. Tekrar yükselişe getirilmek istenen kelimeler ile ilgili bir içerik oluşturulduğu takdirde, bu açık kapatılabilecektir.
Tanıtım yazıları sayesinde web site ile ilgili bir arama yapıldığı takdirde, kullanıcıların önüne o web sitesinin ilk sıralarda çıkması hedeflenir. Tanıtım yazıları, kullanıcıların karşısına çıkan web siteleri arasından, web site sahiplerinin kendi web sitelerinin tercih edilebilmesi için hazırlamış olduğu yazılardır ve içerdikleri anahtar kelimelerin sitenin ziyaret edilme oranları üzerinde büyük etkisi bulunmaktadır.
Tanıtım yazılarının başarılı olup olmadığı sadece anahtar kelimelerini seçimi ile alakalı değildir; tanıtım yazıları üzerinden alınacak backlinkler sayesinde de web sitesi üzerinde gerçekleşecek olan trafik optimize edilebilir. Backlinkler ile web siteleri teknik açıdan pozitif etkileşim kazanacaklardır.
Tanıtım yazısı nasıl olmalıdır?
Tanıtım yazıları, kısa yazılardır ve kullanıcıya bilgi vermeyi hedeflerler. Blog yazılarından çok daha farklı bir şekilde firma hakkında bilgiler içermek zorundadırlar. Oldukça dikkat çekici ve çarpıcı bir başlık ile kullanıcının ilgisi kazanmalıdır. Kullanıcıların okudukları takdirde anlayabilecekleri kadar açık ve net olmak zorundadır. Aynı zamanda, tamamının okunmasını hedef koyarak yazının akıcılığını yüksekte tutmakta fayda vardır.Tanıtım yazılarında çarpıcılık noktasında kullanıcıyı kazanmak isterken çoğu zaman abartı ile kullanıcı kaçırtmak mümkündür. Samimi ve abartıdan uzak yazılar çok daha fazla kullanıcı trafiğine ve etkileşime imkan tanıyacaklardır.
Tanıtım yazısı nasıl yazılır?
Tanıtım yazıları, web site sahiplerinin son derece önem verdiği bir unsur haline gelmiştir; öyle ki birçok web site sahibi tanıtım yazılarını para karşılığında profesyonel olarak tanıtım yazısı yazan şirketlere yazdırmaktadırlar. Tanıtım yazısı yazarken dikkat edilmesi gereken bir takım önemli noktalar bulunmaktadır. Tanıtım yazısı yazmanın püf noktalarına dikkat edildiği takdirde geri dönüşler çok daha fazla olacaktır ve bu da web site sahiplerini mutlu edecektir.- Akılda kalıcılık
- Heyecan uyandırma
- Çok uzun yazılardan kaçınılması
Tanıtım yazıları yazdırırken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
Tanıtım yazıları, web sitelerine tıklanma sayılarının artırılması amacıyla yazılmaktadırlar. Web siteleri üzerindeki etkileşimin ve trafiğin artırılması için önemli bir role sahiptirler. Tanıtım yazılarından elde edilecek olan geri dönüşün maksimize edilebilmesi adına dikkat edilmesi gereken bir takım noktalar bulunmaktadır.Bu yazılar, web sitesinin hedeflemiş olduğu kullanıcı kitlesine hitap etmek zorundadır. Bu hedef kitlesine uygun bir şekilde yazılması gerekmektedir ve bu kitlenin hoşuna gidebilecek ve ilgisini çekebilecek şekilde dizayn edilmelidir. Aynı zamanda okuyan kişinin merak duygusunun uyanması gerekmektedir ki tanıtım yazısından okuduktan sonra web sitenin içerisinde girip buradan daha fazla şey öğrenme arzusu duyulsun. Fazla uzun tanıtım yazıları, sıkıcı oldukları için web sitelerinin tıklanma oranlarını düşürmektedirler. Bu sebeple, tanıtım yazıları olabildiğince kısa tutulmalı ve anlam bakımından yoğun kelimelerle süslenmelidirler. Tanıtım yazısı yazarken dikkat edilmesi gereken bazı maddeler aşağıda sıralanmıştır:
- Tanıtım yazısının özgün olması gerekmektedir.
- Tanıtım yazısının çok uzun olmaması ve olabildiğince açık olması gerekmektedir.
- Tanıtım yazısının merak uyandırıcı olması gerekmektedir.
- Tanıtım yazısının imla ve anlam bakımından hatalardan arınmış olması gerekmektedir.
- Tanıtım yazısının ilgi çekici ve merak uyandırıcı olması gerekmektedir.
- Tanıtım yazısının, web sitesinin ürün ve hizmetlerine göre yazılmış olması gerekmektedir; web sitesinin içerisinde bulunan unsurlar ile alakasız bir yazı ortaya konulmamalıdır.
- Tanıtım yazılarının içerisinde 5’ten fazla link çıkışı verilmemelidir.
- Tanıtım yazıları doğal ve gerçekçi olmalıdır. Abartılı ya da yanlış bilgiler içeren tanıtım yazıları, web sitesinin imajını olumsuz yönde etkileyecektir.
Tanıtım yazısının faydaları nelerdir?
Neredeyse bütün web siteleri tarafından kullanılan tanıtım yazılarını birden fazla faydası bulunmaktadır. Bu faydalar aşağıda maddeler halinde sıralanmıştır:- Tanıtım yazıları, arama motorlarında arama yapıldığı takdirde anahtar kelimeler sayesinde sitenin üst sıralarda çıkmasını olanak tanırlar.
- Tanıtım yazıları, web sitelerinin domain ve sayfa otorite değerlerini yükseltirler.
- Tanıtım yazıları, web sitelerinin Trust Rank ve Moz Rank değerlerini yükseltirler.
- Web siteleri üzerindeki organik kullanıcı trafiğini, tıklanma oranlarını ve etkileşimleri arttırmada yardımcı olurlar.
- Tanıtım yazıları sayesinde web sitelerinin bilinirliği artar.
- Tanıtım yazıları, web sitelerini backlink profillerinin gelişmelerine olanak tanır.
- Dijital reklam yapma imkânını web site sahiplerine tanıtım yazıları sunmaktadır.
Tanıtım yazısı için alt başlık ve anahtar kelime nasıl belirlenir?
Tanıtım yazılarının dikkat çekici olabilmesi için oldukça önemli olan alt başlık ve anahtar kelime seçimleri, özelden genele doğru gidilecek şekilde yapılmalıdır. İlgili konu ile ilgili ufak bir detay ve ayrıntı ele alındığı takdirde, kullanıcıların ilgisini daha çok çekebilecektir. Yüzeysel ve genel hatları ile bahsedilen bir konu, çoğu zaman kullanıcıların ilgisini çekemez. Alt başlık ve anahtar kelime seçimlerine dikkat edilmesi gereken en önemli unsur, anlam bütünlüğünün bozulmaması ve okuyucunun ilgisini kaybedilmemesidir.Anahtar kelime seçimleri için tanıtım yazısı yazanlara kolaylık sağlayan bazı araçlar aşağıda sıralanmıştır:
- Keyword Tool
- KWfinder
- Moz
- Semrush
- Google Adwords Anahtar Kelime Planlayıcı
- Ahrefs
Tanıtım yazısı konusu nasıl belirlenir?
Tanıtım yazısının konusu belirlenirken, web sitesinin ürün ve hizmetlerinin bulunduğu sektörde trend olan anahtar kelimelerin araştırılması ve bu anahtar kelimeler üzerinden bir konu ve içerik üretilmesi daha sağlıklı olacaktır. Bu şekilde, tanıtım yazısının internet algoritmalarında yer edinmesi çok daha kolay olacaktır ve bu da daha fazla insana ulaşabilmesi anlamına gelecektir.Tanıtım yazısından konusunun belirlenmesinde yardımcı olabilecek bir diğer kelime grubu ise, web sitesinin ürün ve hizmetlerinin ait olduğu sektörde sürekli olarak aranan kelimelerdir. Aranma hacmi yüksek olan kelimeler bulunarak, bu kelimeler üzerinden bir konu belirlenmesi ve içerik oluşturulması da yine tanıtım yazısının çok daha fazla insana ulaşmasında ve sektör ile ilgili arama yapan insanların önüne çıkmasında yardımcı olacaktır.
Tanıtım yazılarının konusu belirlenirken web sitesinin ürün ve hizmetlerini göz önünde bulundurarak, düşüşte olan kısmın belirlenmesi ve bu düşüşte olan kısmın tekrar ayaklandırılması için bir konu belirlenmesi de, organik kullanıcı trafiğini ve etkileşimi artırmak için kullanılabilecek yollardan bir tanesidir. Tekrar yükselişe getirilmek istenen kelimeler ile ilgili bir içerik oluşturulduğu takdirde, bu açık kapatılabilecektir.