Üst Alt
  • Cevap yazabilmek için lütfen kayıt olun ya da giriş yapın. Foruma giriş yaparak veya kayıt olarak tüm özelliklere erişebilirsiniz.

Trabzon'da Sümela Manastırı'nda 11'inci ayin: 'Ülkemizde ve dünyada daimi barışın tesisi için dua etmekteyiz'

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Sedh
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Trabzon'da Sümela Manastırı'nda 11'inci ayin: 'Ülkemizde ve dünyada daimi barışın tesisi için dua etmekteyiz'

Sedh

Diamond Member
Elmas üye
Katılım
4 Haz 2020
Mesajlar
32,679
Tepkime puanı
10
Trabzon'un Maçka ilçesindeki tarihi Sümela Manastırı'nda, Gelibolu Metropoliti Stefanos Dinidis’in yönettiği 11'inci ayin yapıldı. Gelibolu Metropoliti Stefanos Dinidis konuşmasında, "Ülkemizde ve dünyada daimi barışın ve dayanışmanın tesisi için dua etmekteyiz" dedi.
Haberin DevamıHristiyan aleminde 'Meryem Ana'nın göğe yükseliş günü' olarak kabul edilen ve kutsal sayılan yıl dönümünde Hristiyan Ortodokslar tarafından yapılan ayine katılacaklar, sabah saatlerinde minibüslerle tarihi Sümela Manastırı'na geldi. Manastırın içi ve çevresinde jandarma ekipleri güvenlik önlemi aldı. Bu yıl 11'incisi düzenlenen ayin öncesi manastırın girişine gelen ziyaretçiler, Trabzon Valiliği tarafından verilen giriş kartlarıyla kontrollü şekilde içeri alındı. Fener Rum Patriği Bartholomeos'un bu yıl katılmadığı, Gelibolu Metropoliti Stefanos Dinidis’in yönettiği ayinde kontenjan ayrılan yaklaşık 100 kişi yer aldı. Önceki yıllarda 15 Ağustos’ta düzenlenen ve bu yıl 23 Ağustos’a ertelenmesi kararı alınan ayine katılımın geçen dönemlere göre düşük olduğu gözlendi.Haberin Devamı‘DÜNYADA DAİMİ BARIŞIN TESİSİ İÇİN DUA ETMEKTEYİZ’Gelibolu Metropoliti Stefanos Dinidis konuşmasında, ayine bu yıl katılmayan Patrik Bartholemeos’un selamlarını iletti. Dinidis, “Biz bu toprakları paylaşan Müslümanlar ve Hristiyanlar ile yurt dışından gelen Ortodoks konuklarımızla birlikte, Meryem Ana’nın yüksek huzurunda toplandık. Ülkemizde ve dünyada daimi barışın ve dayanışmanın tesisi için dua etmekteyiz. Devletimizin izni ve yardımları ile gerçekleşen bugünkü ayinimiz için Sayın Kültür ve Turizm Bakanımız Mehmet Nuri Ersoy’a, Sayın Trabzon Valisi Aziz Yıldırım’a, Sayın Maçka Belediye Başkanı Koray Koçhan’a saygı ve şükranlarımızı arz ederiz. Değerli Maçka halkının misafirperverliğinden dolayı minnettarız. Bu düşüncelerle Müslüman kardeşlerimizi ve bütün ziyaretçileri selamlar, hepinize sıhhat ve afiyetler dilerim” dedi.Konuşmanın ardından ilahiler okundu, kutsanan ekmek ve şarap katılımcılara dağıtıldı. Ayinin sona ermesiyle tarihi manastır, yeniden ziyarete açıldı.
Haberle ilgili daha fazlası:#TRABZON#Sümela Manastırı#Ayin

66c85b1a5a3fc39e1af451f8.jpg


Bu Haber Hurriyet.com.tr'den Alıntılanmıştır. Kaynak: https://hurriyet.com.tr/
 
Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. 5651 sayılı kanunun 8. maddesi ve T.C.K'nın 125. maddesine göre; ircforumlari.gen.tr olan forum sitemize eklenen içeriklerden, içeriği ekleyen kullanıcı sorumludur. Kullanıcı bazlı herhangi bir telif hakkından ircforumlari.gen.tr sitesi ve site yetkilileri sorumlu değildir. Telif hakkı kapsamında bulunan içerikler ile ilgili hukuksal bildirimleriniz için buradan iletişime geçebilirsiniz. ircforumlari.gen.tr yönetimi size en geç 48 saat içerisinde dönüş yapacaktır.
Geri