- Katılım
- 8 May 2023
- Mesajlar
- 109
- Tepkime puanı
- 16
- Puanları
- 18
İtibar:
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), Türkiye'deki vergi mükelleflerini etkileyerek Twitter'a reklam verilmesini yasakladı. Bu karar, platforma yeni reklamların verilmesini tamamen engelleyecektir. İşte detaylar
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), alınan son kararla birlikte Twitter platformuna reklam verilmesi hususuna bir kısıtlama getirdi.
Karar, Türkiye'deki tüm vergi mükelleflerini etkileyecek şekilde Twitter'a reklam verilmesini yasaklıyor. Bu durum, Twitter'ın ağırlaştırılmış yaptırımlarla karşı karşıya kalabileceğini gösteriyor.
Türkiye'de yerleşik vergi mükellefi olan gerçek ve tüzel kişilerin Twitter'a yeni reklamlar vermesi artık mümkün olmayacak. Ancak, daha önce Twitter'a reklam vermiş olan kişiler üzerinde herhangi bir düzenlemeye gidilmedi.
Bu düzenlemeler kapsamında, platformların Türkiye'deki temsilciliği zorunlu kılınmıştı. Twitter'ın ise henüz bir temsilci atamadığı biliniyor.
Eğer Twitter, 90 gün içinde bir temsilci belirlemezse, platformun internet bant genişliği yüzde 50 daraltılacak. Temsilci atama durumu devam etmezse bant genişliği, yüzde 90'a kadar daraltılabilir.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), alınan son kararla birlikte Twitter platformuna reklam verilmesi hususuna bir kısıtlama getirdi.
Karar, Türkiye'deki tüm vergi mükelleflerini etkileyecek şekilde Twitter'a reklam verilmesini yasaklıyor. Bu durum, Twitter'ın ağırlaştırılmış yaptırımlarla karşı karşıya kalabileceğini gösteriyor.
5651 Sayılı İnternet Yayınları Yasası ve Twitter Reklam Yasağı
BTK'nın kararı, Resmi Gazete'de yayınlanan ve 5651 sayılı İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanun'a dayanıyor.
Türkiye'de yerleşik vergi mükellefi olan gerçek ve tüzel kişilerin Twitter'a yeni reklamlar vermesi artık mümkün olmayacak. Ancak, daha önce Twitter'a reklam vermiş olan kişiler üzerinde herhangi bir düzenlemeye gidilmedi.
Twitter'a Neden Reklam Verme Yasaklandı?
BTK'nın bu hamlesi, daha önce Resmi Gazete'de yayınlanan yeni sosyal medya düzenlemesinden kaynaklanıyor. BTK, Twitter, Instagram, TikTok, Facebook gibi yurtdışı kökenli sosyal medya platformları hakkında yeni düzenlemeler getirmiş ve bunlardan bazı yükümlülükler talep etmişti.Bu düzenlemeler kapsamında, platformların Türkiye'deki temsilciliği zorunlu kılınmıştı. Twitter'ın ise henüz bir temsilci atamadığı biliniyor.
Temsilci Atamayan Platformlara Reklam Yasağı
1 Nisan'da yapılan sosyal medya düzenlemeleri, temsilci belirlemeyen platformlara reklam yasağını öngörüyor.Eğer Twitter, 90 gün içinde bir temsilci belirlemezse, platformun internet bant genişliği yüzde 50 daraltılacak. Temsilci atama durumu devam etmezse bant genişliği, yüzde 90'a kadar daraltılabilir.