- Katılım
- 24 May 2020
- Mesajlar
- 45
- Tepkime puanı
- 5
- Puanları
- 0
İtibar:
X veya Twitter, gizli reklamlara başladı. Platformda kullanıcılar, bazen takip etmedikleri hesaplardan gelen gönderilerle karşılaşıyorlar. İlginçtir ki bu yayınlarda herhangi bir sponsorluk işareti de bulunmuyor.
Yenilenen adı X, eski adıyla Twitter, Elon Musk'ın platforma katılmasıyla finansal zorluklar yaşamaya başladı. Musk'ın politikalarına katılmayan birçok reklamverenin platformdan ayrılması, Twitter'ın gelirlerinde büyük düşüşlere yol açtı. Ancak bu finansal darboğazın ortasında Twitter, yeni bir gelir modeli arayışına girdi.
Birçok otorite, bu tür gizli reklamların düzenleyici kuruluş yönetmeliklerine aykırı olduğuna inanıyor. Doğrudan kullanıcı yanıltma ihtimali, bir soruşturmanın kapıda olabileceğini gösteriyor. Ayrıca, bazı topluluklar bu reklamlarla karşılaşan kullanıcılardan ekran görüntüsü göndermelerini talep ediyor, bu da durumun ciddiyetini artırıyor.

Yenilenen adı X, eski adıyla Twitter, Elon Musk'ın platforma katılmasıyla finansal zorluklar yaşamaya başladı. Musk'ın politikalarına katılmayan birçok reklamverenin platformdan ayrılması, Twitter'ın gelirlerinde büyük düşüşlere yol açtı. Ancak bu finansal darboğazın ortasında Twitter, yeni bir gelir modeli arayışına girdi.
Twitter Blue ve Gizli Reklamların Doğuşu
Elon Musk, Twitter Blue adlı ücretli abonelik modeli ile gelirlerini çeşitlendirme yoluna gitti. Fakat daha şaşırtıcı olanı, gizli reklamların platformda yer bulması oldu. Bu reklamların ortaya çıkışı bir hata mıdır, yoksa bilinçli bir politika değişikliği mi, net değil. Ancak bu durumun Elon Musk için baş ağrısı olabileceği kesin!
Kullanıcılar Ne Diyor?
Son bir hafta içinde, birçok Twitter kullanıcısı, takip etmedikleri hesaplardan gelen ve açıkça reklam olarak belirtilmeyen gönderileri fark etti. Bu gönderilere daha yakından bakıldığında, reklam oldukları anlaşılabiliyor. Bu, platformun şeffaflığı konusunda soru işaretleri yaratıyor.Birçok otorite, bu tür gizli reklamların düzenleyici kuruluş yönetmeliklerine aykırı olduğuna inanıyor. Doğrudan kullanıcı yanıltma ihtimali, bir soruşturmanın kapıda olabileceğini gösteriyor. Ayrıca, bazı topluluklar bu reklamlarla karşılaşan kullanıcılardan ekran görüntüsü göndermelerini talep ediyor, bu da durumun ciddiyetini artırıyor.